کد مطلب: 

241873

جهانگیری: عملکرد یکساله صندوق نوآوری و شکوفایی قابل تقدیر است

معاون اول رییس جمهور، گفت: تحول ایجاد شده در خدمات این صندوق به شرکت های دانش بنیان ظرف یکسال اخیر قابل تقدیر است و نشان می دهد که دست اندرکاران این صندوق از روحیه ریسک پذیری و نوآوری برخوردار هستند.
جهانگیری: عملکرد یکساله صندوق نوآوری و شکوفایی قابل تقدیر است

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی،جلسه دیدار اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

دکتر اسحاق جهانگیری یکی از جهت گیری های اصلی دولت را حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی باید بتواند با گسترش خدمات خود به شرکت های دانش بنیان، حمایت های خود را از این شرکت ها از مرحله ایده تا بازار افزایش دهد.

دکتر جهانگیری با اشاره به گزارش عملکرد یکساله صندوق نوآوری و شکوفایی، اقدامات انجام شده از سوی این صندوق را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: تحول ایجاد شده در خدمات این صندوق به شرکت های دانش بنیان ظرف یکسال اخیر قابل تقدیر است و نشان می دهد که دست اندرکاران این صندوق از روحیه ریسک پذیری و نوآوری برخوردار هستند.

معاون اول رییس جمهور افزود: کمک به شرکت های دانش بنیان و بسترسازی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی ضروری است و از اهمیت فراوانی برخوردار است که نهادهایی مثل صندوق نوآوری و شکوفایی می توانند با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در این زمینه پیشتاز باشند.

دکتر جهانگیری افزود: میزان تسهیلاتی که نظام بانکی در سال ارائه می دهد بیش از بودجه دولت است ضمن آنکه پرداخت منابع مالی گسترده ای نیز در قالب تسهیلات روستایی و تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار دولت قرار دارد که صندوق نوآوری و شکوفایی نیز می تواند از طریق تعامل با نظام بانکی تلاش کند تا بخشی از این تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت شود.

در این جلسه رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گزارشی از عملکرد یکساله این صندوق در چهار بخش سرمایه گذاری، توانمندسازی، ارائه ضمانت نامه و پرداخت تسهیلات به شرکت ها و موسسات دانش بنیان ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش تسهیلات از آذر 1397 تا کنون حدود 2.4 برابر کل عملکرد گذشته این صندوق بوده و مبلغ ضمانتنامه صادر شده در سال 98 از سوی صندوق نیز بیش از 22 برابر کل عملکرد گذشته آن بوده است.

رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به تشریح انواع خدمات این صندوق به شرکت های دانش بنیان پرداخت و افزود: کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری سازی نوآوری ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات، کاربردی کردن دانش از طریق ارائه کمک ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت ها و موسسات دانش بنیان از جمله ماموریت های صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی همچنین از کمک ها و حمایت های این صندوق برای پیشبرد طرح های ملی در حوزه سلامت، آب و محیط زیست،‌حمل و نقل، صنایع غذایی، صنایع لوازم خانگی و سایر حوزه ها خبر داد و اظهار داشت: با کمک های صندوق نوآوری و شکوفایی طرح های مهمی نیز در حوزه های واکسن و سرم، تجهیزات پزشکی و حوزه فناوری اطلاعات به اجرا رسیده است.

رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: این صندوق علاوه بر ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، کمک های بلاعوض نظیر ارائه خدمات آموزشی، مشاوره و عارضه یابی به این شرکت ها ارائه می دهد.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود پرداختند و خواستار توجه بیش از پیش دولت به این صندوق برای تقویت منابع مالی و افزایش امکان تسهیلات دهی به شرکت ها و موسسات دانش بنیان شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-25 14:23

افزودن دیدگاه جدید