کد مطلب: 

241869

برخورد قانونی پلیس فتا با شایعات کرونایی در فضای مجازی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد با اشاره به وجود برخی شایعات و انتشار اخبار کذب در خصوص کرونا،‌تأکید کرد: پلیس فتا باید با رصد مستمر نسبت به شناسایی منشأ شایعات اقدام و هرچه سریعتر با اخلالگران نظم عمومی برخورد قانونی کند.
برخورد قانونی پلیس فتا با شایعات کرونایی در فضای مجازی

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» پیش از ظهر امروز ششم اسفندماه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان یزد که با محوریت مقابله با کرونا ویروس 2019 برگزار شد، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استانداری یزد، ‌اظهار کرد:‌ این ستاد به ریاست معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار و با هدف هماهنگی برنامه پیشگیرانه در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی پرهیز از هرگونه موازی کاری را یکی از اولویت‌های جدی مقابله با شیوع کرونا دانست و افزود: هر نوع تعطیلی باید با پیشنهاد کتبی دستگاه مربوطه به ستاد استانی انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد در ادامه با بیان این‌که ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تاکنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر تعطیلی شب بازار یزد نداشته است،‌گفت:‌ تعطیلی اخیر شب بازار در یزد غیرقانونی و بدون هماهنگی انجام شده است.

خامسی‌هامانه با اشاره به اهمیت تصویب 41 دستورالعمل برای پیشگیری از شیوع کرونا در استان یزد، تصریح کرد: تمام مصوبات تدوین شده به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

این مسئول با بیان این‌که مباحث تخصصی و پزشکی مربوط به کرونا فقط از طریق علوم پزشکی و مباحث مدیریتی و اجتماعی فقط از طریق ستاد استانی منتشر و اعلام میشوند،‌خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت هر روز ساعت 13 آمار و اطلاعات رسمی را به صورت گسترده منتشر می‌کند.

وی با اشاره به وجود برخی شایعات و انتشار اخبار کذب در خصوص کرونا،‌تأکید کرد: پلیس فتا باید با رصد مستمر نسبت به شناسایی منشأ شایعات اقدام و هرچه سریعتر نسبت به برخورد قانونی با اخلالگران نظم و امنیت عمومی اقدام کند.

خامسی در پایان با بیان این‌که دامن زدم به شایعات هیچ کمکی به مدیریت شرایط موجود کشور نمی‌کند، گفت:‌ مدیریت مناسب شیوع کرونا به همدلی و احساس مسئولیت همه جانبه نیاز دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-25 13:56

افزودن دیدگاه جدید