کد مطلب: 

241868

حراجی‌های بزرگ دنیا تحت تاثیر «کرونا»‌ قرار گرفت

در پی شیوع گسترده ویروس «کرونا»، حراجی «ساتبیز» اعلام کرد حراجی‌های بزرگ فصل بهار «هنگ کنگ» را به نیویورک منتقل می‌کند.
حراجی‌های بزرگ دنیا تحت تاثیر «کرونا»‌ قرار گرفت

به گزارش سیتنا به نقل از آرت‌نت نیوز، رویدادهای حراجی هنر مدرن و هنر معاصر «ساتبیز» که قرار بود از سوم تا هشتم آوریل در هفته هنر «‌هنگ کنگ» برگزار شود، به شعبه نیویورک حراجی «ساتبیز» منتقل می‌شود.

قرار است سایر رویدادهای برنامه‌ریزی شده این حراجی از جمله حراج جواهرات، ساعت و هنر آسیایی با تاخیر و در ششم جولای در «هنگ کنگ» برگزار شود.

«کوین چینگ» مدیر بخش آسیا حراجی «ساتبیز» در بیانه‌ای اعلام کرد: «این تصمیم پس از ملاحظات دقیق و براساس تجربیات بیش از ۵۰ سال فعالیت و ارتباط با مشتری‌های آسیایمان اتخاذ شده است.»

او افزود: «ما برگزاری این حراجی‌ها را در زمان‌هایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که شرکت در حراجی‌ها برای مشتری‌های آسیایی ما آسان باشد و تیم جهانی ما نیز برای فعالیت در بازار بین‌المللی برای فروش آثار بی‌نظیری که جمع‌آوری کرده‌ایم آماده باشند.»

تابلو نقاشی بزرگ «۳۰ آفتاب‌گردان» (۱۹۹۶) اثر «دیوید هاکنی» که ارزش ۱۰ میلیون دلار برای آن تعیین شده است، مهم‌ترین اثر رویداد حراجی آثار هنری معاصر «ساتبیز» محسوب می‌شود. همچنین آثار «سانیو» هنرمند چینی ـ فرانسوی که به عنوان «‌ماتیس چینی» شناخته می‌شود نیز در حراجی حضور خواهند داشت. یکی از تابلوهای این هنرمند در ماه نوامبر در حراجی هنر مدرن «کریستیز» به قیمت ۳۸.۸ میلیون دلار فروخته شد.

با وجود این بیانیه، برنامه‌های حراجی «‌ساتبیز»‌ نیز به فهرست در حال افزایش رویدادهای هنری «‌هنگ کنگ» تبدیل می‌شود که اخیرا به دلیل شیوع ویروس «‌کرونا» به تعویق افتاده‌اند، تغییر مکان‌ داده‌اند و یا به طور کامل لغو شده‌اند.

از جمله این رویدادها می‌توان به نمایشگاه «‌آرت بازل هنگ‌کنگ» و «آرت سنترال‌»‌ اشاره کرد.

حراجی «کریستیز»‌ نیز رویدادهای حراجی قرن بیستم و هنر معاصر خود در «‌هنگ کنگ» را به تعویق انداخت و حراجی «‌بونهامس» نیز در اقدامی مشابه اعلام کرد رویدادهای ماه مارس خود را به تعویق می‌اندازد اما هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری دوباره آن‌ها تعیین نشده است.

بخش اعظمی از حراجی‌های هنر آسیایی که قرار بود توسط حراجی‌های «‌کریستیز»، «بونهامس»‌ و «‌فیلیپس» در نیویورک برگزار شود نیز به ماه «‌ژوئن»‌ موکول شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-25 13:54

افزودن دیدگاه جدید