کد مطلب: 

2418

پیشی گرفتن گوشی‌های هوشمند از رایانه‎ها در اتصال به فیس‌بوک

پیشی گرفتن گوشی‌های هوشمند از رایانه‎ها در اتصال به فیس‌بوک

نتایج یک پژوهش نشان می‎دهد که متوسط زمانی که کاربران روی گوشی تلفن همراه به فیس‌بوک‌گردی اختصاص می‌دهند، برای نخستین بار از متوسط زمان فیس‌بوک‌گردی روی رایانه‎ها بیشتر شده است.

به گزارش سیتنا (citna.ir)، بر اساس آمار منتشره توسط کمپانی کام‌اسکور (ComScore) استفاده از فیس‌بوک (facebook) روی گوشی های تلفن همراه به شدت رو به افزایش است و گوشی‌های هوشمند در اتصال به این شبکه‎ی اجتماعی، از رایانه‎ها هم پیشی گرفته‌اند.

یافته‌های کام‌اسکور که در قالب گزارش Mobile Metrix 2.0 منتشر شده، نشان می‌دهد متوسط زمانی که کاربران از طریق تلفن همراه مشغول فیس‌بوک‌گردی‌اند، در ماه مارس به ۴۴۱ دقیقه (۷ ساعت و ۲۱ دقیقه) رسیده، در حالی که این رقم برای رایانه‎ها ۳۹۱ (۶ ساعت و ۳۱ دقیقه) دقیقه است.

 

بر اساس گزارش دویچه وله، این نخستین بار است که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در میزان بهره‌گیری از فیس‌بوک (facebook) از رایانه‎های شخصی سبقت گرفته‌اند؛ جهش معنی‌داری که به اعتقاد متخصصان ارتباطات، حکایت از نقش پررنگ گوشی‌های هوشمند در آینده‎ی وب و شبکه‌های اجتماعی دارد.

بیشترین وقت کاربرانی که از تجهیزات مبتنی بر سیستم‌عامل iOS کمپانی اپل (روی آی‌فون و آی‌پد) و سیستم‌عامل اندروید کمپانی گوگل (google) استفاده می‌کنند، به فیس‌بوک (facebook) اختصاص می‌یابد. سرویس چک‌این Foursquare در جایگاه دوم قرار گرفته و به‌طور میانگین هر کاربر ۱۴۶ دقیقه از وقت خود را صرف آن می‌کند. سرویس مایکروبلاگینگ توییتر (۱۱۴ دقیقه در ماه) و سرویس بلاگ‌نویسی و به‌اشتراک‌گذاری تامبلر (۶۸ دقیقه در ماه) به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

گفتنی است؛ تعداد کاربران فیس‌بوک (facebook) به تازگی از مرز ۹۰۰ میلیون نفر هم گذشته است. فیس‌بوک ۷۸ میلیون بازدید ماهانه از طریق کاربران موبایل در آمریکا دارد که ۸۱ درصد از آنها از طریق اپلیکیشن‌های رسمی فیس‌بوک به گشت‌وگذار در این شبکه اجتماعی می‌پردازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-05-10 17:31

افزودن دیدگاه جدید