کد مطلب: 

241795

شرکت‌های دانش بنیان بر روی تحریم‌ها پل می‌زنند

شرکت‌های دانش بنیان و فناور حاضر در نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، آخرین دستاوردهای خود را به بازدیدکنندگان عرضه کردند.
ستاری: شرکت‌های دانش بنیان بر روی تحریم‌ها پل می‌زنند

به گزارش سیتنا، نزدیک به ۵۰۰ شرکت در رشته‌های مختلف کاری در این رویداد ۵ روزه، توانمندی‌ها و محصولات خود را عرضه کردند.

عرضه توانمندی‌های ایران ساخت برای استفاده در بازار بزرگ داخلی در این بازدید، تولیدکنندگان مختلف، دغدغه‌های خود را با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

«راه و شهرسازی، نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی، نیرو و ICT از جمله رشته‌های بود که شرکت‌های دانش بنیان، فناور و سایر تولیدکنندگان، فعال در آن حوزه، محصولات ایران ساخت خود را را به شرکت‌های متقاضی و بازدید کنندگان عرضه کردند.

همچنین در این رویداد، بخش ویژه‌ای برای «مسئولیت‌های اجتماعی» شرکت‌ها و هلدینگ‌های حاضر در این رویداد در نظر گرفته شد.

امضای قرارداد چند جانبه

امضای یک قرارداد چند جانبه با حضور قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، شرکت ذوب آهن اصفهان و چند نهاد دولتی از جمله رویدادهای جنبی این نمایشگاه بود.

بر اساس این قرارداد، قرارگاه خاتم با توجه به پروژه ریل ملی، با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان، انجام برخی پروژه‌های ریلی، خصوصاً خط آهن چابهار، را بر عهده می‌گیرد.

برگزاری نشست‌های ارایه نیازمندی‌های فناورانه هلدینگ‌های تخصصی قرارگاه خاتم الانبیا با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور،.... از جمله دیگر بخش‌هایی بود که در حاشیه نمایشگاه برگزار شد.

عبور از محدودیت‌های تحریمی

شرکت‌های دانش بنیان و فناور مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور داخلی‌سازی محصولات و نیازمندی‌های صنایع مختلف و عبور از برخی محدودیت‌های تحریمی، توانمندی‌های خود را با هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و پیمانکاران پروژه‌های مختلف، به اشتراک گذاشتند.

همچنین با حضور رئیس بنیاد ملی نخبگان، قراردادی میان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و انجمن سازندگان صنعتی ایران(ستصا)، منعقد شد.

نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت تحقق شعار سال «رونق تولید»، از روز شنبه (سوم اسفندماه) به مدت 5 روز در محل شبستان 1 و 2 مصلای امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-24 15:21

افزودن دیدگاه جدید