کد مطلب: 

241698

خدمت گرنت R&D برای تحقیق و توسعه در فناوری‌های آینده از برنامه‌های آتی صندوق نوآوری است

مدیر امور مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در گذشته مشارکت صندوق نوآوری در سرمایه‌گذاری‌ها به صورت مستقیم بود اما در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری‌ها به صورت غیرمستقیم و از طریق عاملان صندوق انجام می‌گیرد. خدمت گرنت R&D برای تحقیق و توسعه در فناوری‌های آینده، مشارکت در حل مسائل اجتماعی و حل مسائل راهبردی از جمله برنامه‌های آتی صندوق نوآوری و شکوفایی است.
خدمت گرنت R&D برای تحقیق و توسعه در فناوری‌های آینده از برنامه‌های آتی صندوق نوآوری است

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان یابی در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با اشاره به فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان یکی از بازیگران اکوسیستم نوآوری برای تامین مالی طرح‌های دانش بنیان، گفت: صف بسیار زیاد درخواست تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی که زیر ۵۰۰ میلیون تومان بودند با استفاده از صندوق‌های پژوهش و فناوری شکسته شد و درخواست‌های کوچک زیر ۵۰۰ میلیون تومان از درخواست‌های بزرگتر جدا شدند. به عبارتی دیگر صندوق‌های پژوهش و فناوری شبیه نمایندگی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور عمل کرده و منابع مالی را تجمیع می‌کنند.

وی افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری به بخش خصوصی تعلق دارند و فعالیت آنها شبیه صندوق نوآوری و شکوفایی است با این تفاوت که منابع مالی آنها کمتر از صندوق است و قید دانش بنیان نیز ندارند.

ملکی‌فر به انواع صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: دو گونه صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد؛ یکی صندوق‌های فناوری اختصاصی مثل حوزه‌های نانو، نفت، نوآوری و سلامت و مدل دیگر صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی است که ماموریت آنها خدمت‌دهی به استان‌ها است. در حال حاضر در حدود ۳۷ صندوق پژوهش و فناوری در کشور وجود دارد که ۲۲ صندوق فعال بوده و با صندوق نوآوری همکاری می‌کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد ضمانت نامه‌های بانکی که با معرفی صندوق به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود توضیح داد: برای ارائه ضمانت‌نامه بانکی با ۸ بانک تفاهم کردیم و شرکت‌های متقاضی را به بانک معرفی می‌کنیم که در این صورت سود بانکی تا ۱۲ درصد کاهش می‌یابد.

ملکی‌فر شرایط دانش بنیان شدن یک محصول را مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، وجود نمونه اولیه و دستیابی به طراحی و ساخت توسط توان داخل معرفی کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان در معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری به چهار دسته مختلف تقسیم می‌شوند و خدمات متفاوتی دریافت می‌کنند اما تمامی‌ شرکت‌های دانش بنیان برای صندوق نوآوری و شکوفایی برابر هستند و خدمات مشابه دریافت می‌کنند.

همچنین در این نشست مهندس محسن نوتاش، مدیر امور مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن بیان خدمات صندوق برای شرکت‌های دانش بنیان به عملکرد یک سال گذشته صندوق نوآوری اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته زمان صدور ضمانت‌نامه کاهش یافته و نزدیک به هزار میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شده است. علاوه بر آن به منظور توسعه بازار و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان به متقاضیان فناوری در ۸ ماه اخیر به صورت میانگین هر دو روز یک رویداد فناورانه در صندوق برگزار شده است.

وی در مورد شرایط سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های دانش بنیان نیز خاطرنشان کرد: در گذشته مشارکت صندوق نوآوری در سرمایه‌گذاری‌ها به صورت مستقیم بود اما در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری‌ها به صورت غیرمستقیم و از طریق عاملان صندوق انجام می‌گیرد. خدمت گرنت R&D برای تحقیق و توسعه در فناوری‌های آینده، مشارکت در حل مسائل اجتماعی و حل مسائل راهبردی از جمله برنامه‌های آتی صندوق نوآوری و شکوفایی است.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-23 10:13

افزودن دیدگاه جدید