کد مطلب: 

241656
وزیر صمت در افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید:

سیاست راهبردی کشور حمایت از ساخت داخل است/ به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری امسال روح جدیدی در رونق تولید و ساخت داخل دمیده شد/ با کاهش ۱۲ میلیارد دلاری واردات سال ۹۷ نسبت به ۹۶ با داخلی‌سازی نیازمندی‌ها مواجه‌ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال یک فرصت برای رونق تولید و ساخت داخل است و حفظ تولید و اشتغال موجود اولین برنامه ما در این راستا بود که چند برنامه در کنار آن اجرا شد.
سیاست راهبردی کشور حمایت از ساخت داخل است/ به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری امسال روح جدیدی در رونق تولید و ساخت داخل دمیده شد/ با کاهش ۱۲ میلیارد دلاری واردات سال ۹۷ نسبت به ۹۶ با داخلی‌سازی نیازمندی‌ها مواجهیم/ در حال تکمیل سامانه‌های الکترونیکی هستیم

به گزارش سیتنا، رضا رحمانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید در مصلی امام خمینی(ره) تهران بیان کرد: از ملت بزرگ ایران برای حضور پرشور در انتخابات تشکر می‌کنم.

وی افزود: از عزیزان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای این نمایشگاه تشکر دارم.

صنعتگران در جبهه جنگ اقتصادی خوب پیش آمدند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعتگران، امسال خود را در یک جبهه و جنگ اقتصادی دیدند و خوب پیش آمدند، گفت: نمایشگاه تقاضا محور فرصت های ساخت داخل و رونق تولید را امسال برگزار کردیم که مکمل این نمایشگاه نیز هست.

امسال یک فرصت برای رونق تولید و ساخت داخل است

رحمانی با اعلام اینکه رونق تولید از محورهای هفت گانه اولویت های کاری وزارت صمت است، افزود: امسال یک فرصت برای رونق تولید و ساخت داخل است و حفظ تولید و اشتغال موجود اولین برنامه ما در این راستا بود که چند برنامه در کنار آن اجرایی شد.

کاهش ۱۲ میلیارد دلاری واردات سال ۹۷ نسبت به ۹۶ با داخلی سازی نیازها

وی گفت: ۱۲ میلیارد دلار واردات ما در سال ۹۷ از سال ۹۶ کمتر شد و برای امسال و دو سال آینده برنامه ساخت داخل را تدوین کردیم و بنا است تا ۱۰ میلیارد دلار واردات را ساخت داخل کنیم.

به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری امسال روح جدیدی در رونق تولید و ساخت داخل دمیده شده است

وزیر صمت در ادامه بیان کرد: امسال به برکت حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری روح جدیدی در رونق تولید و ساخت داخل دمیده شده است، هر روز شاهد افتتاح میزهای تخصصی ساخت داخل هستیم که خیلی از موارد هم به سبب تحریم ها امکان رسانه ای شدن ندارند.

رحمانی تصریح کرد: ظرفیت های خوبی در کشور برای ساخت داخل در حوزه های مختلف داریم و ظرفیت های خوبی نیز ایجاد شده است و در صنعت توانمندی های مان بیش از ظرفیت کنونی است.

وی با بیان اینکه برای خودکفایی در بخش های مختلف برنامه هایی را شروع کردیم، اضافه کرد: در حوزه لاستیک سنگین گلوگاه و وابستگی داشتیم که به صورت جدی برنامه داریم.

ظرفیت تولید ۳۰ درصدی لاستیک سنگین را به ۵۵ درصد رساندیم

وزیر صمت با اشاره به اینکه پارسال ۳۰ درصد نیاز در لاستیک سنگین را در داخل تولید می‌کردیم، افزود: امروز این رقم به ۵۵ درصد رسید و با افتتاح ۴ طرح تا ۱۴۰۰ این ظرفیت بیشتر می شود و در لاستیک سنگین به خودکفایی می رسیم.

قرارداد یک میلیارد دلاری برای داخلی سازی و خودکفایی در کک سوزنی و کک اسفنجی بستیم

رحمانی ادامه داد: در الکترود گرافیتی که یک گلوگاه و نیاز اساسی بود برنامه های خودکفایی را شروع کردیم و در حوزه کک سوزنی و کک اسفنجی که برای آلومینیوم و فولاد جزو مواد اولیه الکترود گرافیتی است با وزارت نفت قرارداد یک میلیارد دلاری برای داخلی سازی و خودکفایی بستیم.

اقدامات انجام شده برای خودکفایی برای امیدواری مردم، اطلاع رسانی شود

وی گفت: در حوزه آلومینا برنامه های خودکفایی را شروع کردیم که قرارگاه خاتم الانبیا برای خودکفایی پای کار آمد و تکنولوژی را پای کار آورد که این اقدامات باید بخوبی به اطلاع مردم برسند تا مردم امید و روحیه خود را حفظ کنند.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حوزه ارتباطات در جاهایی وابسته بودیم که به برکت سال رونق تولید اقدامات خودکفایی شروع شده است.

نهضت ساخت داخل یک کار انقلابی و جهادی می خواهد

رحمانی تصریح کرد: نهضت ساخت داخل یک کار انقلابی و جهادی می خواهد تا بتوانیم فرمایشات رهبری را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه تامین‌مالی به دنبال روش های نوین تامین مالی هستیم، ما کشور با امکاناتی هستیم و باید امکانات را بهینه اختصاص دهیم.

وزیر صمت همچنین یادآوری کرد: این برنامه ها همراه با برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری و تکمیل زیر ساخت ها است.

رحمانی گفت: سامانه های الکترونیکی را داریم تکمیل می کنیم و سامانه توانیران را اخیرا راه اندازی کردیم و مرکز ساخت داخل را راه انداختیم.

جلوی وارادت محصولاتی که امکان ساخت داخل دارند را می گیریم

وی اضافه کرد: اراده وزارت صمت و دولت این است که در هر حوزه ای ساخت داخل انجام می شود جلوی واردات اقلام مشابه آن را بگیریم.

وزیر صمت همچنین گفت: ساخت داخل، حفظ تولید موجود، رفع گلوگاه ها با مدیریت واردات امکان پذیر است، واردات نزدیک ۱۶۰۰ ردیف تعرفه را برای حمایت از تولید داخل ممنوع کردیم.

سیاست راهبردی کشور حمایت از ساخت داخل است/ اقدامات انجام شده سبب رضایت رهبری شده است

رحمانی با بیان اینکه سیاست راهبردی کشور حمایت از ساخت داخل است و اقدامات انجام شده سبب رضایت رهبری شده است، افزود: به صورت ساماندهی شده و با برنامه و با اعتقاد پیگیر کارهای ساخت داخل و رونق تولید هستیم.

وی ادامه داد: برنامه هایی که برای ساخت داخل داشتیم عموما با قیمتی کمتر از نمونه خارجی تمام شده است و باید این برنامه ها حمایت شوند.

وزیر صمت همچنین بیان کرد: قرارگاه در حوزه ساخت داخل و رونق تولید پای کار بوده است و با ما همکاری دارد و امیدواریم در حوزه رونق تولید بیش از پیش رضایت رهبری را جلب کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه ضمت افتتاح نمایشگاه توانمندی های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید در مصلی امام خمینی(ره) تهران از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-22 14:10

افزودن دیدگاه جدید