کد مطلب: 

241647

امضاء تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک صندوق ضمانت صادرات و اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات

تفاهم نامه همکاری مشترک فی‌مابین صندوق ضمانت صادرات ایران و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران امضا و مبادله شد.
امضاء تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک صندوق ضمانت صادرات و اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، تفاهم نامه همکاری بین صندوق ضمانت صادرات ایران و اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با حضور نماینده اتاق بازرگانی، اعضای هیات مدیره و مدیران صندوق ضمانت صادرات ایران، هیات مدیره و اعضای حقوقی و حقیقی اتحادیه در اتاق بازرگانی ایران امضا و مبادله شد.

در این مراسم، دکتر حسینی عضو هیات مدیره صندوق، مهندس فرشید احمدی مدیر امور مشتریان و روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران و هیات مدیره و اعضای اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات حضور داشتند که طرفین پس از ارایه توضیحاتی در خصوص پتانسیل های مرتبط، نسبت به   امضا و مبادله تفاهم نامه اقدام کردند.

گفتنی است که صندوق ضمانت صادرات ایران ظرف چند سال اخیر، با برقراری ارتباط با موسسات اعتبارسنجی خارجی در سطح بین المللی، امکان دسترسی به اطلاعات اعتباری خریداران خارجی را برای خود فراهم نموده و با تجزیه و تحلیل گزارشات اعتباری واصله، اقدام به تعیین سقف اعتباری خریداران خارجی حسب درخواست صادرکنندگان متقاضی نموده است.

انجام فرآیند اعتبارسنجی خریداران خارجی با بررسی توانایی بازپرداخت بدهی خریداران خارجی و تعیین سقف اعتباری، صدور انواع بیمه نامه های کوتاه مدت (خاص، خرید دین و کل گردش صادرات) و در برخی موارد بیمه نامه های بلند مدت از جمله مواردی است که صتدوق ضمانت صادرات اقدام به حمایت در حوزه صادرات نموده است.

این بیمه نامه برای آن دسته از صادرکنندگانی صادر می شود که مایلند یک محموله خاص ارسالی برای یک خریدار مشخص را در مقابل خطر عدم دریافت وجه کالای صادراتی، ناشی از بروز ریسک‌های سیاسی و تجاری کشور مقصد بیمه نمایند.

قبل از صدور این بیمه نامه، خریدار خارجی و یا بانک وی مورد اعتبارسنجی قرار گرفته و قرارداد و یا اعتبار اسنادی که قرار است تحت پوشش قرار گیرد، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. مبلغ حق بیمه مربوطه با توجه به شرایط سیاسی و تجاری کشور خریدار، نحوه پرداخت، شرایط اعتبار و تاریخ سررسید دریافت وجه محاسبه می گردد. حق بیمه باید به صورت ارزی بسته به ارز مندرج در قرارداد به حساب صندوق واریز شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-22 11:52

افزودن دیدگاه جدید