کد مطلب: 

241570

اقدامات مشترک در زمینه نوآوری، در گرو ارتباط مستمر با کشورهای همسایه است

مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، با تاکید بر اینکه یکی از حوزه‌های غیرنفتی که ایران می‌تواند در آن فعالیت کند حوزه نوآوری است، بیان کرد: اقدامات مشترک در زمینه نوآوری در گرو ارتباط مستمر ایران و کشورهای همسایه است.
اقدامات مشترک در زمینه نوآوری در گرو ارتباط مستمر با کشورهای همسایه است

به گزارش خبرنگار سیتنا، سید کاظم سجادی در نشست «آشنایی سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی مقیم تهران با سازوکارهای تامین مالی نوآوری کشور» اظهار کرد: من سفیر ایران در ارمنستان بودم و بعد مدیریت اقتصاد مقاومتی را در وزارت امور خارجه به عهده گرفتم و در این مدت به ضرورت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان پی برده‌ام.

وی با بیان اینکه ارتباط مستمر سفرای خارجی با صندوق نوآوری می‌تواند باعث ارتباط موثر این صندوق با کشورهای آنها شود، گفت: ما می‌توانیم ابتدا از کشورهای همسایه بخواهیم با مجموعه صندوق نوآوری ارتباط مستمر ایجاد کنند تا بتوانیم اقدامات مشترک در زمینه نوآوری را بیشتر کنیم.

سجادی اضافه کرد: همچنین در مورد کشورهای دیگر می‌توانیم انتقال دوطرفه تجربه یا زمینه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی را ایجاد کنیم.

مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ایران با تحمل تحریم‌های ظالمانه توانسته خود را به خوبی در جهان معرفی کند، گفت: یکی از حوزه‌های غیرنفتی که می‌توانیم در آن فعال باشیم، حوزه نوآوری است. بنابراین از دیپلمات‌های مقیم تهران می‌خواهیم ضمن ارتباط بیشتر با ما زمینه سفرهای فعالان این حوزه را به کشورهایشان فراهم کنند تا با برگزاری جلسات مفید و موثر، رشد و توسعه نوآوری را در کشورهای خود شاهد باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-19 11:56

افزودن دیدگاه جدید