کد مطلب: 

241539

اعلام آمادگی برای هم‌سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های مشترک خارجی

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای همکاری با نهادهای متناظر در کشورهای مقصد با هدف هم‌سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌هایی خبر داد که می‌توانند به صورت مشترک کار شوند.
اعلام آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای هم‌سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های مشترک خارجی

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علی وحدت در نشست آشنایی سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی مقیم تهران با ساز و کارهای تامین مالی نوآوری در کشور در محل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: آشنایی با ظرفیت هایی که در کشور در زمینه نوآوری و ظرفیت های بزرگی که در بین شرکت های دانش بنیان در تولید  کالا و خدمات دانش بنیان در بالاترین سطح کیفی و فنی و قابل رقابت در بازارهای بزرگ دنیا ایجاد شده  است، هدف اصلی نشست با سفرای مقیم تهران بوده است.

وی اظهار داشت: در این نشست سه هدف دنبال شده که آشنایی با اکوسیستم نوآوری کشور و مجموعه اجرایی که در این حوزه فعال هستند مانند دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و نیز آشنایی با توانایی صادراتی شرکت های دانش بنیان و نیز همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با نهادهای متناظر در کشورهای مقصد با هدف هم‌سرمایه گذاری در پروژه هایی که به صورت مشترک انجام می شود.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان هم به زودی باید نگاهشان را به سمت  خارج از کشور و بازارهای صادراتی خارج از کشور ببرند و فقط فضای محدود داخل را بازار هدف خود نبینند.

وحدت گفت: توسعه بازارهای خارجی شرکت های دانش بنیان یکی از دغدغه های جدی صندوق نوآوری و شکوفایی بوده و هست و صندوق تسهیلات مهمی در این زمینه برای شرکت های دانش بنیان برای توسعه بازارهای خارجی آنها در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در این راستا در یک سال اخیر با کمک وزارت امور خارجه، هیات های مختلفی از شرکت های دانش بنیان به خارج از کشور  اعزام شده است، کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان، چین و روسیه از جمله کشورهایی است که هیات های ایرانی اعزام شده اند.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق تلاش کرده در هزینه اعزام شرکت ها کمک کند و برای برگزاری جلسات B&B  با کارگزاران فنی و حرفه ای با کمک وزارت خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز کمک کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-18 15:46

افزودن دیدگاه جدید