کد مطلب: 

241537

گام‌های موثر وزارت امور خارجه در توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش بنیان

رئیس اداره‌ی توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش بنیان وزارت امور خارجه، گفت: تاکنون معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها، در زمینه‌ی تسهیل سفر شرکت‌های دانش بنیان به کشورهای مختلف نقش برجسته‌ای داشته‌اند و این رویکرد برای کشورهای هدف استمرار خواهد داشت.
گام‌های موثر وزارت امور خارجه در توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش بنیان

به گزارش خبرنگار سیتنا، حسن نوریان در حاشیه‌ی نشست آشنایی سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی مقیم تهران با ساز و کارهای تامین مالی نوآوری در ایران در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون اقدامات وزارت امور خارجه بمنظور توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، گفت: ما در وزارت امور خارجه در سه حوزه برای توسعه‌ی فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حال کمک به نهادها و دستگاههای متولی در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: حوزه‌ی اول؛ تلاش برای فروش محصولات دانش بنیان و فناوری به کشورهای در حال توسعه، حوزه‌ی دوم؛ بکارگیری ظرفیت دیپلماسی برای تبادل فناوری با کشورهایی که پیشرفت نسبی در حوزه‌ی فناوری، نوآوری و ... داشته‌اند و حوزه‌ی سوم؛ ورود تکنولوژی و محصولات فناورانه‌ی پیشرفته (های تک) به داخل کشور برای تامین نیازهای صنعتی و اقتصادی کشورمان است.

نوریان در بخش دیگری از گفت‌وگو با سیتنا پیرامون اقدامات وزارت خارجه در زمینه‌ی تسهیل مبادلات بین المللی برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی هم خاطرنشان کرد: تاکنون معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها، در زمینه‌ی تسهیل سفر شرکت‌های دانش بنیان به کشورهای مختلف از جمله آفریقای جنوبی، روسیه، چین، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ...که به سرپرستی جناب آقای دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور یا جناب آقای دکتر وحدت رییس محترم صندوق نوآوری و شکوفایی انجام پذیرفته، نقش برجسته‌ای داشته‌اند و این رویکرد برای سایر کشورهای هدف استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-18 14:56

افزودن دیدگاه جدید