کد مطلب: 

241535
مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگار سیتنا:

اولویت دیپلمات‌های ایرانی، معرفی کالاهای باکیفیت ایرانی در خارج از کشور است/ با ایجاد ظرفیت‌ برای شرکت‌های ایرانی در حوزه‌ی اوراسیا، صادرات محصولات ایرانی رو به افزایش است

مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، گفت: نمایندگان و دیپلمات‌های ایرانی مقیم در کشورهای مختلف برای معرفی تولیدات جمهوری اسلامی ایران و مشارکت و همکاری، چه در امر سرمایه گذاری در ایران توسط اتباع خارجی و چه مشارکت مستقیم در صادرات محصولات ایران در دیگر کشورها، در تلاش هستند.
حضورر شرکت های ایرانی در بازار بین الملل

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید کاظم سجادی در حاشیه‌ی نشست آشنایی سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی مقیم تهران با ساز و کارهای تامین مالی نوآوری در ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر نحوه‌ی حمایت وزارت امور خارجه از تولیدات داخلی، گفت: ما در وزارت امور خارجه در معاونت دیپلماسی اقتصادی وظیفه داریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی و تولید داخل برای معرفی تولیدات ایرانی در خارج از کشور قدم برداریم و این کار در حال حاضر اتفاق می افتد.

مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، ادامه داد: سفرای ما در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از تولیدات داخل مطلع هستند و نمایندگان و دیپلمات های مقیم در کشورها برای معرفی تولیدات جمهوری اسلامی ایران و مشارکت و همکاری، چه در امر سرمایه گذاری در ایران توسط اتباع خارجی و چه مشارکت مستقیم در صادرات محصولات ایران در دیگر کشورها، در تلاش هستند.

سجادی، خاطرنشان کرد: اخیرا با توجه به فعالیت هایی که در حوزه‌ی اوراسیا اتفاق افتاده و ظرفیت های خوبی که ما می‌توانیم در این حوزه رصد کنیم، می‌توانیم محصولات ایرانی را به سایر کشورها صادر کنیم که این اتفاق افتاده و خوشبختانه سازمان توسعه تجارت، آمار خوبی را در همین دو سه ماه اخیر منتشر کرده است.

وی، افزود: واردات هم بر اساس نیازها اتفاق می افتد ولی اولویت ما بر اساس معرفی کالاهای باکیفیت ایرانی در خارج از کشور است.

مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر حمایت وزارت امور خارجه از شرکت های ایرانی برای حضور در نمایشگاه های بین‌المللی، گفت: به طور طبیعی هر نمایشگاهی که در خارج از کشور برگزار می‌شود معمولا در داخل کشور اطلاع رسانی می‌شود و زمانی که اطلاع رسانی شد افرادی که تمایل دارند می‌توانند در این مناسبات حضور پیدا کنند.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی در زمان حضور در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر می‌توانند ارتباطات B2B برقرار کنند و با طرف مقابل به گفت‌وگو بنشینند و با عقد قرارداد کالای خود را به فروش برسانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-18 13:24

افزودن دیدگاه جدید