کد مطلب: 

241533
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی مقیم تهران:

مشتریان غیر ایرانی شرکت‌های دانش بنیان از خدمات تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری بهره‌مند می‌شوند

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: مشتریان شرکت‌های دانش بنیان، چه ایرانی و چه غیر ایرانی می‌توانند از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی جهت خرید محصولات ساخت ایران بهره‌مند شوند.
مشتریان غیر ایرانی شرکت‌های دانش بنیان از خدمات تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سیاوش ملکی فر در نشست آشنایی سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی مقیم تهران با ساز و کارهای تامین مالی نوآوری در ایران در محل صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: خدمات این صندوق در سه دسته سرمایه‌گذاری، تسهیلات و توانمندسازی تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری به عنوان نهاد مالی حمایت کننده از شرکت‌های دانش بنیان در کشور است و در این راستا از شرکت‌های دانش بنیان با پرداخت وام های کم بهره در بخش تسهیلات پشتیبانی می‌کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان برای کمک به توسعه محصول، فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت، راه اندازی خطوط تولید، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، خرید محل کار و تحریک تقاضا تسهیلات پرداخت می کند.

ملکی فر افزود: در بخش تحریک تقاضا، صندوق به مشتریان ایرانی و غیر ایرانی شرکت های دانش بنیان ۸۰ درصد قرارداد شرکت‌های دانش بنیان را  در  قالب لیزینگ و با باز پرداخت ۳ ساله پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: مشتریان می‌توانند در این قالب ۸۰ درصد قرار داد را از صندوق دریافت کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در بخش توانمندسازی، کمک های مالی بلاعوض است؛ گفت: در حوزه صادرات به شرکت‌های دانش بنیان کمک می کنیم که ارزیابی محصولات خود و بلوغ صادراتی خود را در بازارهای جهانی بدست آورند. از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های خارجی و نمایش‌گاه‌های دائمی داخل کشور حمایت می‌کنیم.

ملکی فر بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های خارجی تا سقف ۸۰ میلیون تومان در سال حمایت می‌کند، در حال حاضر این صندوق برای حضور شرکت های خارجی در بیش از ۸۰ نمایشگاه خارجی حمایت کرده است.

وی یادآور شد: در ماه‌های پایانی سال، شرکت های دانش بنیان ایرانی در قالب پاویون در نمایشگاه نفت و گاز عمان و نمایشگاه عمومی سلیمانیه عراق شرکت خواهند کرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: همچنین در دو ماه آینده هیات تجاری از ایران به کشور قرقیزستان خواهد رفت و ایران نیز میزبان هیات تجاری از کشور افغانستان در زمینه تجهیزات پزشکی  است.

وی یادآور شد: در حوزه مالکیت فکری نیز صندوق حمایت‌هایی را در نظر گرفته است، این صندوق برای ثبت اختراع، نشان تجاری و طرح صنعتی در دنیا تا ۸۰ درصد هزینه ثبت را پرداخت می‌کند.

ملکی فر گفت: همچنین در زمینه دریافت استانداردهای بین‌المللی این صندوق ها ۵۰ درصد هزینه اخذ استانداردهای بین‌المللی از سوی شرکت های دانش بنیان برای محصولات خود را ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ایران به لحاظ هزینه و قیمت تمام شده تحقیقات از مزیت فراوانی برخوردار است و می توانیم موارد تحقیقاتی کشورها را برای آنها تامین کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-18 13:14

افزودن دیدگاه جدید