کد مطلب: 

241518

تهدید نخست وزیر بریتانیا توسط آمریکا به دلیل همکاری هواوی در پروژه‌ی 5G بریتانیا

سفیر آمریکا در آلمان، تلویحا بریتانیا را در ارتباط با تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، پیرامون دسترسی شرکت هواوی به شبکه «5G» این کشور، تهدید کرده است. او گفته که این امر روند شراکت اطلاعات محرمانه میان بریتانیا و آمریکا را به خطر می‌اندازد!
تهدید نخست وزیر بریتانیا توسط آمریکا به دلیل همکاری هواوی در پروژه‌ی 5G بریتانیا

به گزارش سیتنا، اظهارات ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان به دنبال آن منتشر شد که نخست وزیر بریتانیا به هواوی اجازه داده است به رغم مخالفت‌های ترامپ، نقشی محدود در ایجاد شبکه «5G» بریتانیا داشته باشد.

سفیر آمریکا در آلمان در جمع رهبرانی که در کنفرانس امنیت مونیخ گرد آمده بودند، به دیگر کشورها هشدار داد که از بریتانیا پیروی نکنند؛ این درحالی است که برلین هم در حال آغاز همکاری با هواوی پیرامون شبکه نسل پنجم خود است.

گرنل گفت: «لحظاتی پیش دونالد ترامپ به من تلفن کرد و دستور داد به تمام کشورهایی که این فروشنده غیرقابل اعتماد را انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کنم که این اقدام توانایی ما را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات محرمانه در بالاترین سطوح، به خطر خواهد انداخت.»

بنا بر گزارش‌ها، به دنبال تصمیم نخست وزیر بریتانیا پیرامون شرکت دادن هواوی در ایجاد شبکه «5G»، ترامپ مکالمه تلفنی بسیار خشمگینانه‌ای با جانسون داشته است.

گفته می‌شود جانسون هم در بحبوحه تنش‌ها با ترامپ، برنامه دیدار خود از آمریکا را در فصل بهار لغو کرده است. این نخستین دیدار او از آمریکا پس از به نخست وزیری رسیدن است.

دولت بریتانیا تایید کرده است که هواوی یک تامین کننده «قابل اعتماد» تجهیزات «5G» نیست، اما می‌گوید با منع ورود این شرکت به بخش‌های بسیار حساس این شبکه و محدودیت حضورش به فقط ۳۵ درصد فعالیت‌های حاشیه‌ای، می‌تواند خطرات بالقوه شرکت هواوی در پروژه 5G را کنترل کند.

شرکت هواوی بارها این ادعا را، که برای غرب یک خطر محسوب می‌شود، رد کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-17 23:16

افزودن دیدگاه جدید