کد مطلب: 

241514

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: باید میز مخاطب در رسانه‌ها ایجاد شود

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه رسانه‌ای کشور را جامعه‌ای زنده و پویا توصیف کرد و در عین حال با اشاره به اهمیت مسئله مخاطب‌شناسی در رسانه‌ها، افزود: باید میز مخاطب در رسانه‌ها ایجاد شود و تیتر یک رسانه از این طریق انتخاب شود.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد: باید میز مخاطب در رسانه‌ها ایجاد شود

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست «بانوان خبرنگار و افق‌های پیش‌رو»، همراه با آیین تجلیل از بانوان خبرنگار فعال در رسانه‌ها، پیش از ظهر امروز، دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه، به مناسبت ایام با سعادت میلاد حضرت فاطمه(س) با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، مدیر عامل موسسه مطبوعاتی ایران و شماری از اصحاب فرهنگ و رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور فعال بانوان در رسانه‌ها گفت: حضور پررنگ بانوان در رسانه‌ها که شانه به شانه مردان چه در مباحث مدیریتی و چه خبرنگاری فعالیت دارند، از برکات انقلاب و توسعه فضای رسانه‌ای در کشور است.

وی افزود: امروز شمارِ خبرنگاران خوبِ خانم با آقایان برابری می‌کند؛ اما آنچه امروز بیش از همه به آن نیاز داریم، خروج از فضای پوششی رویدادها و پرداخت به سوژه‌ها و حلقه‌های پنهان رویدادهاست. در این سوژه‌پردازی باید به مسائل اساسی و مورد نیاز جامعه بپردازیم.

محمد خدادی جامعه رسانه‌ای کشور را جامعه‌ای زنده و پویا توصیف کرد و در عین حال با اشاره به اهمیت مسئله مخاطب‌شناسی در رسانه‌ها، افزود: باید میز مخاطب در رسانه‌ها ایجاد شود و تیتر یک رسانه از این طریق انتخاب شود. دوران «فکر می‌کنم» تمام شده و ما باید به سفارش مردم و نه به سفارش خودمان، خبر تهیه کنیم.

خدادی با بیان اینکه ارزش انسان به هویت است و ما باید این ارزش را پاس بداریم تصریح کرد: خداوند قدرت بشر را این‌گونه قرار داده که نعمت را به برکت تبدیل کند، این برکت معنایی در قامت انسانیت دارد و ما برای دستیابی به این برکت باید به این معنا برسیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌ در شش پایتخت کشورهای مطرح دنیا اتاق خبرهایی وجود دارد که تولید خبر می‌کنند؛ قدرت آنها در انعکاس اخباری است که موجب تضعیف و تحقیر مردم ایران شود و اقتدار و همبستگی مردم را ضعیف نشان دهند و در مقابل، رسانه‌های ما باید رهرو راه حاج قاسم سلیمانی باشند که تمام ظرفیت خود را برای پاسداشت انسانیت به کار گرفت تا جان‌های کمتری به خطر بیفتد.

خدادی در بیان شخصیت والای سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: با آنکه کمتر شاهد سخنرانی و حضور شهید سلیمانی در رسانه‌ها بوده‌ایم اما ایشان به‌خوبی توانست منشاء تاثیرات فراوانی باشد؛ تجمع عظیمی هم که برای  تشییع پیکر پاک این مظهر انسانیت صورت گرفت، بزرگ‌ترین رویداد سال ۹۸ بود که نه به درخواست کسی که به خواست همه انسان‌هایی برگزار شد که فارغ از هر چیزی به پاسداشت انسانیت آمده بودند.

وی افزود: مقام زن هم اگر والاست به دلیل معنا شدن انسانیت در این مقام است. البته که مادر شدن مقام زن را بالاتر می‌برد. گذشت، مهربانی و نداشتن چشم‌داشت در انجام امور مختلف از مهمترین ویژگی‌های مقام مادران است. این صفات مادران، نیاز امروز جامعه ماست و باید بدانیم نگاه مادرانه به پیرامون، ما را به عاقبت درست می‌رساند.

خدادی با بیان اینکه هر چه داریم از وجود مادران است و همه ما باید سیره ایشان را که در نهایتِ دوست داشتن است را در همه جنبه‌های زندگی‌مان تجلی دهیم اظهار کرد: در تمام روزهایی که شهرت، ثروت و قدرت پیدا می‌کنیم نباید فراموش کنیم از کدام مرجع رشد و نمو پیدا کردیم. مادر انسان را متولد می‌کند و متحمل رنج و سختی فراوان می‌شود؛ لذا این مقام ارزش والایی دارد و نعمتی است که خداوند به انسان از بدو تولد ارزانی می‌دارد.

در این مراسم همچنین مهری رفعتی، فعال مطبوعاتی و مدرس روزنامه‌نگاری طی سخنانی به بیان برخی از مسائل و مشکلات فعالیت‌های رسانه‌ای بانوان خبرنگار پرداخت.

در پایان نیز شماری از خبرنگاران زن فعال که اسامی آن‌ها به درخواست معاونت مطبوعاتی و از سوی رسانه‌ها اعلام شده بود، تجلیل شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-17 17:31

افزودن دیدگاه جدید