کد مطلب: 

241499

آمادگی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال برای هم افزایی با پژوهشگاه ICT

معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از آمادگی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال برای هم افزایی با پژوهشگاه ICT خبر داد.
آمادگی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال برای هم افزایی با پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، عیسی منصوری در ابتدا به فعالیت بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اشاره و اظهار کرد: افتتاح این بنیاد با هدف هم افزایی بیشتر بازیگران و فعالان اصلی حوزه محتوا صورت گرفت تا به مرور از قالب زیرساخت به سمت تولید محتوا حرکت کنیم.

وی گفت: بدون شک با ماموریتی که بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال در حوزه توسعه زیست بوم دارد، تمام بازیگران به ویژه بازیگران حوزه پژوهش نقش‌آفرین خواهند بود و پژوهشگاه ICT نیز در همین راستا یکی از پیشروان است که می تواند از فعالیت پژوهشی صرف در حوزه زیرساخت و شبکه، به سمت محتوا حرکت کند.

منصوری تاکید کرد: اتفاقی که در سراسر دنیا در حال وقوع است این است که حدود ۷۰ درصد از ارزش افزوده در ارتباطات و فناوری اطلاعات، تولید محتوا است و کمتر از ۳۰ درصد به زیرساخت و شبکه اختصاص دارد اما در کشور ما این اتفاق برعکس بوده و با توجه به قابلیت رقابت پذیری در این عرصه، باید بخشی از فعالیت ها را به سمت محتوا سوق دهیم.

معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین منظور خود از محتوا را، برنامه نویسی و تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه ای با محتوای متناسب با فرهنگ جامعه خودمان عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از بازیگرانی که می تواند در تغییر جهت کمک کند پژوهشگاه است و ما با مشارکت حداکثری این دوستان را می‌توانیم در گام نخست، همراهی و در گام دوم، جریان سازی را محقق کنیم.

منصوری در پایان اظهارات خود ضمن اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای مقدمه چینی جهت تعریف یک همکاری جدید، اعلام آمادگی کرد و گفت: بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال می تواند طی همکاری با این مرکز تحقیقاتی و پژوهشی، از ظرفیت نخبگانی آن در تولید محتوا استفاده کند.

گفتنی است، بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اواسط پاییز امسال با هدف هم افزایی بیشتر بازیگران و فعالان اصلی حوزه محتوای دیجیتال افتتاح شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-17 11:00

افزودن دیدگاه جدید