کد مطلب: 

241450

تابلوهای تبلیغاتی ال‌جی به پایین کشیده شد؛ برند جی‌پلاس جایگزین ال‌جی در ایران!

در ادامه خروج رسمی و قطع همکاری شرکت‌های کره‌ای با ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، شرکت ال‌جی نیز به صورت رسمی بازار لوازم خانگی ایران را ترک کرد.
تابلوهای تبلیغاتی ال‌جی به پایین کشیده شد؛ برند جی‌پلاس جایگزین ال‌جی در ایران!

به گزارش خبرنگار سیتنا، پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه‌ها چند وقتی است که آغاز شده است و محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام وارد بازار می‌شود.

در همین حال، علیرضا موسوی‌مجد، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با اشاره به قطع همکاری شرکت ایرانی همکار با ال‌جی کره جنوبی، از تغییر نام محصولات این شرکت به جی‌پلاس و تغییر تابلوهای آن خبر داد.

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی هم با بیان اینکه شرکت‌های کره‌ای نزدیک به دو سال است که به تبعیت از تحریم‌های آمریکا شرکت‌های ایرانی را تحریم کرده‌اند، گفت: در این مدت شرکت‌های کره‌ای مواد اولیه، قطعات و اجازه استفاده از لایسنس برند را به شرکت‌هایی که بر اساس قرارداد با شرکت‌های کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در بخش لوازم خانگی سرمایه گذاری کرده بودند، ندادند.

وی افزود: طی دو سال اخیر محصولات شرکت‌های کره‌ای وارد نشده و تولیدکنندگان ایرانی که با برند آن‌ها کار می‌کردند هم تولید نداشتند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های کره‌ای در شرایط سخت مردم ایران را تنها گذاشتند، اظهار کرد: برندهای کره‌ای علاوه بر هزینه کردن برای تبلیغات، به صورت سازمان یافته از طریق قاچاق بازار ایران را تامین می‌کردند که این مساله باعث شده بود در رقابت نابرابر، تولیدکنندگان ایرانی را زمین‌گیر کنند و حقوق دولتی و گمرکی دولت را نیز پرداخت نکنند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه هم در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «ایرانیان دوستان روزهای سخت را فراموش نمی‌کنند؛ اما برخی از شرکت‌های خارجی که در سال‌ها و ماه‌های اخیر صرفا با پذیرش قلدری آمریکا، ⁧ ایران ⁩ را ترک کرده‌اند، بدانند بازگشت به  بازار ایران ⁩ بسیار سخت خواهد بود. قانون تجارت می‌گوید حفظ بازار از ورود به آن سخت‌تر است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-15 17:55

افزودن دیدگاه جدید