کد مطلب: 

241391

افتتاح بزرگترین خط تولید پیوسته مبدل‌های انرژی الکتریکی شرکت نیان الکترونیک با حضور وزیر صمت

بزرگترین خط تولید پیوسته مبدل های انرژی الکتریکی شرکت نیان الکترونیک با حضور دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
افتتاح بزرگترین خط تولید پیوسته مبدل‌های انرژی الکتریکی شرکت نیان الکترونیک با حضور وزیر صمت

به گزارش سیتنا، شرکت نیان الکترونیک با بیش از ربع قرن تجربه در زمینه طراحی و تولید مبدل های انرژی که اکنون به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان کشور شناخته شده است، بزرگترین و مجهزترین طرح توسعه خود در تولید مبدل های انرژی با فناوری پیوسته و یکپارچه را با حضور دکتر رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی و محمدرضا مس فروش، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی افتتاح کرد.

دکتر رحمانی در بازدید از این کارخانه، گفت: خوشبختانه راه اندازی طرح توسعه شرکت نیان الکترونیک با قابلیت کاهش ارزبری بالغ بر 100 میلیون دلار در سال در زمینه سیستم های تغذیه مخابراتی و مبدل های انرژی الکتریکی در راستای برنامه نهضت ساخت داخل قلمداد می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تمامی تجهیزات تولیدی در این واحد تا سال گذشته کاملا وارداتی بوده که امروز خوشبختانه به طور ۱۰۰ درصدی در این واحد تولید و به بازار مصرف کشور ارائه خواهد شد.

رحمانی در ادامه گفت: حتی در صورت وجود برخی ضروریات در تامین تعدادی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این واحد در روند تولید از محل واردات، شرکت نیان الکترونیک گام بزرگی برای خودکفایی برداشته است.

مهندس چمنیان، مدیر ارشد گروه صنعتی نیان هم گفت: در این طرح برای 400 نفر اشتغال مستقیم و هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: این طرح ظرفیت تولید سالیانه هزار مگاوات مبدل‌های انرژی الکتریکی شامل سیستم‌های تغذیه مخابراتی، اینورترهای نیروگاه خورشیدی، کانورترهای نیروگاه بادی، منابع تغذیه صنعتی و... را با 5500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دارد که ضمن تامین نیاز کامل کشور در زمینه تولید مبدل های انرژی در صنعت مخابرات، تجدیدپذیر و انرژی، با توان رقابت کیفی با محصولات خارجی و با توجه به استاندارهای کسب شده جهانی، می تواند این محصولات های‌تک را صادر نماید.

گفتنی است این کارخانه 23 بهمن 98 در شهرک صنعتی چناران به متراژ 30 هزار مترمربع افتتاح شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-13 23:11

افزودن دیدگاه جدید