کد مطلب: 

241381

بریتانیا به هشدار آمریکا اهمیت نداد؛ ساخت شبکه‌ی 5G بریتانیا به هواوی سپرده شد

به‌رغم اخطار واشنگتن درباره امنیت ملی و عقب ماندن در رشد اقتصادی در «صنعت اینترنت» در صورت تسلیم کنترل بازار به چین، نخست وزیر بریتانیا به هواوی اجازه داده است تا در ساخت شبکه ۵ جی، به بریتانیا کمک کند.
بریتانیا به هشدار آمریکا اهمیت نداد؛ ساخت شبکه‌ی 5G بریتانیا به هواوی سپرده شد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در سخنرانی اخیر خود، تاکید کرد که آمریکا و متحدانش باید با سلطه چین بر فناوری 5G مقابله کنند و در شرکت‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

او به طور مشخص به نوکیا از فنلاند و اریکسون از سوئد اشاره و تاکید کرد که سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها باعث می‌شود بتوانند به‌ گونه‌ای کارآمدتر علیه هواوی رقابت کنند، که ممکن است برای امنیت ملی و منافع اقتصادی کشور حیاتی باشد.

اظهارات وی در حالی عنوان شد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، خطر خشم واشنگتن را به جان خرید و گفت که شرکت چینی هواوی می‌تواند در در بخش‌هایی از شبکه بریتانیا وارد شود.

گفتنی است؛ هواوی و زی‌تی‌ای (ZTE) دو شرکت چینی و از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان سازه‌های فناوری ۵ جی هستند و شرکت هواوی، عرضه کننده نخست در تمام کشورهای دنیا، به غیر از امریکای شمالی است و سهم آن از بازار دنیا ۴۰ درصد است.

آمریکا هیچ شرکت عرضه‌کننده‌ای برای تجهیزات ۵ جی ندارد. سهم نوکیا از بازار جهانی ۱۷ درصد و سهم اریکسون ۱۴ درصد است، اما هر دو از حمایت همه جانبه کشوری قدرتمند با بازاری گسترده محروم هستند، در حالی که هواوی از چنین موهبتی برخوردار است.

به‌رغم اخطار واشنگتن درباره امنیت ملی و عقب ماندن در رشد اقتصادی در «صنعت اینترنت» در صورت تسلیم کنترل بازار به چین، نخست وزیر بریتانیا به هواوی اجازه داده است تا در ساخت شبکه کاملا فیبر نوری و شدیدا سریع ۵ جی، به بریتانیا کمک کند.

جلسه‌ شورای امنیت ملی بریتانیا به ریاست جانسون، توافق کرد که شرکت هواوی بتواند در ساخت مقدماتی پروژه ۵ جی مشارکت کند و با تصویب قانونی، سهم این شرکت را از بازار بریتانیا به ۳۵ درصد محدود کرد.

تام کاتان، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، گفت که اجازه بریتانیا به هواوی برای ساخت شبکه ۵ جی «مانند این است که در دوران جنگ سرد به کاگ‌ب [آژانس اطلاعاتی شوروی] اجازه می‌دادیم شبکه تلفن خود را در کشورهای ما بسازد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-13 14:10

افزودن دیدگاه جدید