کد مطلب: 

241350

لزوم کمّی‌تر شدن تحقیقات پژوهشگاه ICT در حوزه اقتصاد دیجیتال

یک پژوهشگر حوزه اقتصاد دیجیتال ضمن اشاره به نقش رشد تحقیقات در زمینه اقتصاد دیجیتال، تاکید کرد: این تحقیقات باید به سمت کمی تر شدن برود تا بتوان رشد واقعی را احساس کرد.
لزوم کمّی‌تر شدن تحقیقات پژوهشگاه ICT در حوزه اقتصاد دیجیتال

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر جمال صوفیه در خصوص اهمیت ورود به اقتصاد دیجیتال در سطوح مختلف تحقیقاتی، اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال که کمتر مورد بحث و کاووش هم در ایران هم در دنیا قرار گرفته است، خلاء آن احساس می شود و نیاز به تقویت نگرش کمی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اقتصاد دیجیتال را اقتصادی نامید که مبتنی برICT مانند اینترنت، گوشی های هوشمند، شبکه های موبایل و بدون سیم، شبکه های فیبر نوری، اینترنت اشیاء، محاسبات و ذخیره سازی ابری، خدمات اشتراکی، اَپ ها و رمز ارزها است.

این تحلیلگر و کارشناس حوزه اقتصاد دیجیتال ضمن یادآوری این موضوع که از اقتصاد دیجیتال غالبا به عنوان خدمات دیجیتال یاد می شود، تصریح کرد: اندازه و میزان تاثیر این خدمات، بستگی به میزان پذیرش این فناوری ها توسط افراد آن جامعه دارد.

صوفیه گفت: با این تفاسیر شکاف ما با دنیا در مقایسه با برخی حوزه های دیگر مانند خودرو چندان زیاد نیست و بسیاری از مفاهیم، مثال ها و سرویس ها یا از قبل وجود دارند یا می توان از آن تقلید و حتی بومی سازی کرد.

وی در خصوص نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کاهش این شکاف گفت: اقدامات و تحقیقاتی که تا کنون در این زمینه صورت گرفته، خوب بودند اما ادامه آن بهتر است به سمت کمی تر شدن پیش برود تا رشد در تحقیقات را نشان دهد.

صوفیه خاطرنشان کرد: در همین زمینه پژوهشگاه می تواند موضوعات کیفی را به سمت کمی سوق دهد و برای رسیدن به این هدف و بررسی نمونه های عینی خارجی، از مستندات جمع آوری شده در وزارت ICT استفاده کند.

این پژوهشگر تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای زیادی به صورت تخصصی روی موضوع اقتصاد دیجیتال کار می کنند که به راحتی می توان به منابع مطالعاتی و اجرا شده بسیاری از آنها دست یافت و نتیجه گیری کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-12 14:18

افزودن دیدگاه جدید