کد مطلب: 

241287
وزیر آموزش و پرورش:

باید نتایج پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تجاری‌سازی شود/ گسترش چتر آموزش و پرورش، فرصت مناسبی برای استارت‌آپ‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۶۵۰ هزار پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور، گفت باید نتایج و خروجی تحقیقات دانش‌آموزان در کشور تجاری‌سازی شود.
باید نتایج پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تجاری‌سازی شود/ گسترش چتر آموزش و پرورش، فرصت مناسبی برای استارت‌آپ‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است

به گزارش خبرنگار سیتنا، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان گفت: روح کار ما هدف‌های مشترکی را دنبال می‌کند و باید با تمرین ماموریت‌های مشترک به اهداف بلندمان برسیم. زمینه گسترده‌ای برای همکاری بین آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و یکی از ساحت‌هایی که باید تسهیل‌کننده آن باشیم، علم و فناوری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از حوزه‌های تلاش مشترک میان معاونت علمی و آموزش و پرورش تعاملات ضروری در حوزه علم و فناوری است تا وجه وجودی آن‌ها تقویت شود. بر کارآفرینی تاکید داریم و این موضوع مشترک میان آموزش و پرورش با معاونت علمی و فناوری است.

حاجی‌میرزایی افزود: روح پرسش‌گری و پژوهش یکی از جنبه‌هایی است که در آموزش و پرورش ماموریت داریم آن‌ها را تقویت کنیم و اکنون بیش از ۶۵۰ هزار پژوهش‌سرا فعال هستند که نیازمند پشتیبانی از آن‌ها هستیم و باید نتایج و خروجی این مراکز تجاری‌سازی شود. اگر دانش‌آموزانی که پژوهش‌های آن‌ها نیاز واقعی را دارد، بشناسیم، می‌توانند توانمندی‌های خود را تقویت کنند.

حاجی‌میرزایی شناسایی و هدایت استعدادها را محور دیگر این همکاری عنوان کرد و گفت: افراد از بهره هوشی متفاوتی بهره‌مند هستند و هر یک علایق گوناگون دارند و یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش این است که توانمندی و علایق دانش‌آموزان را شناسایی و زمینه را برای خدمات مورد نیاز آن‌ها فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: جمعیت بزرگی با ۱۵ میلیون دانش‌آموز و ۱۱۰ هزار مدرسه و ۷۷۰ هزار معلم در تمام کشور وجود دارد و در واقع چتر آموزش و پرورش گسترش پیدا کرده است و فرصتی مناسبی برای استارت‌آپ‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که تقویت شوند و به زمینه همکاری برسند.

حاجی‌میرزایی همچنین گفت: به این همکاری و تفاهم خوشبین هستم و بیش از این همکاری، شکل‌گیری الگوهای مشترک و ترکیب آن‌هاست که برای ما مهم است و باید به ماموریت‌های همدیگر کمک کنیم.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-10 13:42

افزودن دیدگاه جدید