کد مطلب: 

241280

فرایند ارائه تسهیلات در صندوق نوآوری و شکوفایی تسریع و تسهیل شده است

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، با بیان اینکه فرایند ارائه خدمات و تسهیلات در این صندوق با برون‌سپاری و مهندسی دوباره فرآیندها تسریع و تسهیل شده است، گفت: یکی از ابزارهای تسریع، استفاده از ظرفیت 20 صندوق پژوهش و فناوری برای ارائه خدمات به اکوسیستم نوآوری است.
فرایند ارائه تسهیلات در صندوق نوآوری و شکوفایی تسریع و تسهیل شده است

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر سیاوش ملکی‌فر در نشست پیشگامان حوزه حمل و نقل که 20 بهمن ماه در محل این صندوق برگزار شد ضمن معرفی اجمالی این صندوق گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به لحاظ ماهیت یک نهاد عمومی‌ غیر دولتی و هیات امنایی است که با سرمایه اولیه 3 هزار میلیارد تومان کار خود را آغاز کرده است.

وی در مورد برگزاری نشست‌های صندوق نوآوری با شرکت‌های پیشگام نیز گفت: این نشست نهمین نشست از این جنس برای شرکت‌های دانش بنیان است که برای حوزه حمل و نقل برگزار شده است. شرکت‌های حاضر در این نشست از مجموع 24 شرکت برتر حوزه‌های مختلف حمل و نقل اعم از زمینی و ریلی انتخاب شده‌اند. یکی از ملاک‌های ما برای انتخاب شرکت‌های پیشگام فروش بالا یعنی بالغ بر 10 میلیارد تومان در سال است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هدف از این نشست را معرفی خدمات صندوق به شرکت‌های دانش بنیان و آگاهی از مشکلات و چالش‌های این شرکت‌ها بیان کرد و گفت: در مورد احراز نشان دانش بنیان یا برخورداری از معافیت مالیاتی، صندوق نوآوری و شکوفایی نقشی ندارد و حیطه اختیارات صندوق، تامین مالی شرکت‌ها است.

ملکی‌فر خاطرنشان کرد: در هیات عامل جدید صندوق نوآوری و شکوفایی، با برون‌سپاری و مهندسی دوباره فرآیندها و تمهیداتی که صندوق اندیشیده است فرآیند ارائه خدمات تسریع و تسهیل شده است. یکی از ابزارهای تسریع، استفاده از ظرفیت 20 صندوق پژوهش و فناوری برای ارائه خدمات به اکوسیستم نوآوری است.

وی در مورد ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: تا سقف 50 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات تعلق می‌گیرد. در حال حاضر هشت بانک طرف قرارداد با صندوق نوآوری وشکوفایی هستند و شرکت‌های بزرگ که بخواهند از بانک تسهیلات بگیرند را به این بانک‌ها معرفی می‌کنیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد تسهیلات نمونه‌سازی این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان نیز اظهار کرد: ما برای پروژه تحقیق و توسعه تکمیلی، خدمات قرض الحسنه سه ساله ارائه می‌دهیم. همانطور که می‌دانید دولت‌ها و بنگاه‌ها پول توسعه فناوری تا نمونه اولیه را با گرنت حل می‌کنند و این ابزار بلاعوض برای تحقیق و توسعه از طرف صندوق به شرکت‌های دانش بنیان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-10 10:25

افزودن دیدگاه جدید