کد مطلب: 

241244

اعلام آمادگی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای همکاری‌های مشترک با وزارت ICT پاکستان

نماینده پژوهشگاه ICT در نخستین نشست کمیته همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن معرفی این پژوهشگاه، از آمادگی برای همکاری‌های مشترک در قالب پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف ICT خبر داد.
اعلام آمادگی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای همکاری‌های مشترک با وزارت ICT پاکستان

به گزارش سیتنا، نخستین نشست کمیته همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

در این نشست دکتر سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ریاست هیات ایرانی و شعیب احمد صدیقی قائم مقام وزارت ICT پاکستان ریاست هیات پاکستانی را بر عهده داشتند.

ارائه گزارشی از سازمان های متبوع هر یک از طرفین، یکی از رویدادهای این نشست بود که در آن، ابتدا دکتر حمدی به عنوان نماینده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با معرفی پژوهشگاه و محور فعالیت های آن، آمادگی این پژوهشگاه را برای همکاری‌های مشترک در قالب پروژه‌های پژوهشی و آزمایشگاهی مشترک در حوزه‌های مختلف ICT و فناوری‌های نوین اعلام کرد.

رشد ایران در حوزه‌های مختلف ICT، آمارهایی در خصوص شرکت‌های نوپا و توانمندی های ایران در این زمینه، بخش دیگری از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که در راس هیات ایرانی به آن اشاره شد.

همچنین از زیشان بخاری مدیر دفتر بین‌الملل وزارت ICT پاکستان دعوت شد تا پژوهشگران حوزه ICT پاکستان در کنفرانسIST 2020 در تابستان سال آینده در پژوهشگاه شرکت کند.

در ادامه دو طرف سند همکاری مشترک را بررسی و نسخه پایانی را مبادله کردند تا پس از طی مسیر قانونی بین مقامات عالی‌رتبه دو کشور امضا شود.

روز دوم طی بازدیدی از مرکز ملی incubation در اسلام آباد تیم ایرانی با چندین استارت آپ در حوزه‌های سلامت، حمل و نقل و آموزش صحبت کردند و پس از آن در مراسم پایانی که توسط هیات صادرات نرم‌افزار پاکستان (PSEB) برگزار شد با تعدادی از شرکت‌های صنعت IT پاکستان دیدار کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-09 09:44

افزودن دیدگاه جدید