کد مطلب: 

241227

وزیر علوم درخواست کرد: ضرورت تشریح خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در دانشگاه‌ها

وزیر علوم از اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خواست تا نماینده‌ای از صندوق در نشست معاونان پژوهشی و مدیران دانشگاهی حضور داشته باشد و موضوعات و خدمات این صندوق در جمع آنان تشریح شود.
وزیر علوم درخواست کرد: ضرورت تشریح خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در دانشگاه‌ها

به گزارش سیتنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم و عضو حقوقی هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار با اعضای هیات عامل این صندوق، ارتباط این دو نهاد را در دوره جدید هیات عامل نزدیک‌تر و موثرتر توصیف کرد و گفت: صندوق نوآوری به شرکت‌های جوان کمک کرده است و در آینده شاهد نقش و جایگاه دائمی و مستمر آنها در جامعه فناوری کشور خواهیم بود.
وی از اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خواست تا از نقدهایی که در مسیر حرکت به سمت هدف مواجه می‌شوند به عنوان راهکاری برای رفع نقاط ضعف خود استفاده کنند و گفت: صندوق نوآوری جای خالی بسیاری از کارهایی که باید انجام می‌دادیم را پر کرده است، فقط باید در سطح دانشگاه‌ها، کلان ملی و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی این خدمات و تسهیلات معرفی شود. با وجود خلاء اطلاعاتی و عدم آشنایی مسئولان با اقداماتی که انجام شده است نمی‌توانیم در حل مشکلات از حمایت آنها استفاده کنیم، بر همین اساس در نشست‌های مرتبط حضور پیدا کنید تا کار با سرعت و قدرت مطلوب‌تری پیش برود.
وزیر علوم در مورد تغییر گرایش هیات علمی به استفاده از خدمات صندوق نوآوری و افزایش رویکرد نظام آموزش عالی به تبدیل فناوری و نوآوری به محصول خاطرنشان کرد: برای ایجاد آیین‌نامه ارتقاء و ترفیع هیات علمی باید تغییر تدریجی باشد، تا اعضای هیات علمی بتوانند خود را با تغییر تطبیق دهند. در حوزه دانشگاه با کمک معاونت پژوهشی بسترها و زمینه‌ها برای شکل‌گیری پلتفرم گسترش دهنده رسیدن طرح‌های پژوهشی به کاربردی فراهم شده است. همچنین ظرفیت دانشجویی اساتید در صورت داشتن قرارداد با صنعت، بیشتر می‌شود که این امر مشوقی برای رفع مسائل و پیشبرد امور تحقیقاتی با اتکا به تعداد دانشجویان بیشتر است. علاوه بر اینها سهم امتیاز پروژه‌های ارتباط با صنعت نسبت به قبل بیشتر شده و توازنی بین پروژه‌های اینچنینی و تولید مقالات ایجاد شده است.
عضو هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه افزود: کار علمی باید به سمت حل مسائل کشور برود و این حرکت تدریجی خواهد بود و تا یک سال آینده به شرایط خوبی خواهد رسید. در این راستا صندوق‌های پژوهش و فناوری، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها ظرفیت‌های خوبی در استان‌های کشور بشمار می‌آیند که می‌توانند به عنوان بازوی صندوق نوآوری و شکوفایی عمل کنند.
غلامی در پایان از اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خواست تا نماینده‌ای از صندوق در نشست معاونان پژوهشی و مدیران دانشگاهی حضور داشته باشد و موضوعات و خدمات این صندوق در جمع آنان تشریح شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-08 16:09

افزودن دیدگاه جدید