کد مطلب: 

241203

امید به کشف داروهای موثر ضد ویروس کرونا باعث افزایش قیمت نفت شد

پس از انتشار خبری از سوی رسانه‌های چینی مبنی بر موفقیت کارشناسان علمی در کشف دارویی برای مقابله با ویروس کرونا قیمت نفت در بازار جهانی افزایش جهشی پیدا کرد. شیوع ویروس کرونا باعث کاهش شدید قیمت نفت در بازار شده است.
امید به کشف داروهای موثر ضد ویروس کرونا باعث افزایش قیمت نفت شد

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، به دلیل افزایش امیدواری نسبت به یافتن داروهای موثر برای مقابله با ویروس کرونا قیمت نفت به صورت جهشی در بازار جهانی افزایش یافت.

رسانه‌های چینی روز چهارشنبه ۱۶ فوریه (۵ بهمن) خبری را مبنی بر موفقیت دانشمندان در پیدا کردن داروی جدیدی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا منتشر کردند. انتشار این خبر باعث افزایش قیمت نفت شد.

روز چهارشنبه قیمت نفت دریای شمال با افزایش ۳،۲ درصد قیمت به بشکه‌ای ۵۵،۷۲ دلار رسید. قیمت نفت سبک آمریکایی WTI نیز ۲،۶ درصد بالا رفت و به قیمت ۵۰،۹۳ دلار در هر بشکه دست یافت.

گزارش رسانه‌های چینی بر مبنای برنامه‌ای بود که از شبکه تلویزیونی اسکای (SKY) در بریتانیا پخش شد. در این برنامه گروهی یک تیم از دانشمندان در بریتانیا عنوان کردند که گام‌های موثری برای پیدا کردن واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا برداشته شده است.

شیوع ویروس جدید کرونا در چین منجر به ممنوعیت خروج چینی‌ها از چند شهر این کشور و همچنین محدودیت در تولید شده و برای اقتصاد چین خسارت‌های هنگفتی را به بار آورده است.

گمان می‌رود در بازار جهانی نیز ویروس کرونا باعث شود که تقاضای خرید نفت در سال جاری میلادی ۰،۵ درصد کاهش یابد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در حال بررسی اثرات زیان‌بخش قیمت نفت کشورهای تولیدکننده است. نشست نمایندگان اوپک که قرار بود در ماه مارس سال جاری انجام گیرد به جلو افتاد و در همین ماه برگزار خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر Broker Oanda در این باره گفت: «این زمانی بحرانی برای قیمت نفت است. اگر تقاضای خرید از سوی چین به عنوان یکی از مهم‌ترین واردکنندگان نفت‌ خام برای مدتی طولانی محدود شود، باعث کاهش عمیق بودجه اوپک خواهد شد.»

در تحقیق جدیدی کارشناسان Analytics  Moody's بر این عقیده هستند که "با قیمت فعلی تولید کنندگان نفت خام به زودی تولیدات و سرمایه‌گذاری‌های خود را کاهش خواهند داد".

از شروع سال جدیدی میلادی تا کنون قیمت نفت حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-07 23:39

افزودن دیدگاه جدید