کد مطلب: 

241169

معرفی جامع سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات ساتا در پژوهشگاه ICT

سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات ساتا در هفتمین جلسه فروم اشتراک گذاری و تحلیل اطلاعات تهدیدات سایبری به شکل جامع، معرفی و ارائه شد.
معرفی جامع سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات ساتا در پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، مجریان جلسه هفتم فروم اشتراک گذاری و تحلیل اطلاعات تهدیدات سایبری که در محل پژوهشگاه ICT برگزار شد، ضمن معرفی و ارائه جامعی از سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات و پنل های ساتا، به راهکارهای اجرایی برای عبور از چالش ها پرداختند.

افسانه معدنی در ابتدای این جلسه بخشی از پژوهش های دو سال اخیر را پیرامون اشتراک گذاری اطلاعات و تهدیدات سایبری که به نتایج سودمندی از جمله سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات منتهی شده بود، ارائه کرد.

تجربیات و راهکارهای اجراشده جهت نتیجه گیری هرچه بهتر از پیاده سازی سامانه و اجرای طرح، مبتنی بر نیازمندی های ذی نفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد.

در این ارایه، همچنین اشاره شد که برگزاری جلسات خبرگی و استفاده از نظرات فعالان حوزه ICT کشور در قالب بیش از هزار ساعت جلسه، به منظور لحاظ کردن این نیازمندی ها در طرح معماری نهایی از فعالیت هایی بود که در عملیاتی نمودن موفق سامانه ساتا نقش بسزایی داشت.

همچنین سامانه ساتا و عمده خدمات ارایه شده آن، به صورت آنلاین توسط مهندس خواجه الدین اجازه میداد، تست و اجرا گردید تا شرکت کنندگان نتیجه تمام مطالب مطرح شده در جلسات نشست های قبلی فروم را به صورت عملیاتی و قابل اجرا مشاهده کنند.

سطوح مختلف پنل های عمومی، سازمانی و راهبر، نمودارها، تحلیل های مختلف ورودی ها از مواردی بود که در ادامه تشریح شد و قابلیت های آن مورد بحث قرار گرفت.

شرایط عضویت و استفاده از خدمات پرتال عمومی، تشخیص و اعلان هشدار به ازای مخاطرات حوزه ICT، اعلام گستردگی حملات و شدت و تاثیر آنها به ترتیب اولویت برای ذی نفعان مقصد از مواردی بود که تست و قابلیت اجرایی آن در سامانه ساتا به نمایش درآمد.

امکان اجرای سناریوهای مختلف حملات و تهدیدات نیز با ورود انواع اطلاعات دریافتی و با فرض یک سناریو به صورت عملیاتی در این جلسه، اجرا و خدمات قابل ارایه برای سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در آن تشریح شد.

امکان ارایه خدمات متناسب با درخواست های ذی نفعان حوزه ICT، امکان مشاوره و انتقال تجربیات بدست آمده در حین اجرای این پروژه برای سازمان هایی که در صدد پیاده سازی سامانه اشتراک گذاری در قلمروهای دیگر زیرساخت های حیاتی را دارا می باشند، از جمله پتانسیل ها و قابلیت هایی است که تیم گروه امنیت شبکه پژوهشکده امنیت دارا می باشد و تمام تمهیدات جهت اجرای سامانه های متمرکز نظیر ساتا در قلمروهای نیرو، صنعت، بانک و شبکه سلامت به ترتیب اولویت و اهمیت قابل بیان است و انتقال دانش فنی در این زمینه منجر به کاهش اتلاف انرژی و افزایش سرعت جدی پیاده سازی ها خواهد بود.

همچنین در این نشست در مورد ذی نفعان و شرکاء در قلمرو سایبری نکاتی مطرح شد و جایگاه این سامانه و نحوه تعامل با آن به همراه ورودی و خروجی ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به یادآوری است که نهایی سازی و اجرایی کردن این پروژه به کمک تمام تیم گروه فناوری امنیت شبکه پژوهشکده امنیت انجام شده است و همکاری و مساعدت انجام شده قابل تقدیر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-06 09:28

افزودن دیدگاه جدید