کد مطلب: 

2411

دست رد توئیتر به سینه‎ی دولت آمریکا

دست رد توئیتر به سینه‎ی دولت آمریکا
یک سازمان آمریکایی مدافع حقوق مدنی از اقدام شبکه اجتماعی توئیتر در رد درخواست مقامات آمریکا برای ارائه اطلاعات کاربران خود به این مقامات ابراز خرسندی کرد.

به گزارش سیتنا به نقل از انتخاب، ادن فاین Aden Fine وکیل سازمان اکلو Aclu گفت توئیتر با این اقدام از آزادی بیان دفاع کرد و این بسیار اهمیت دارد.

توئیتر روز دوشنبه با ارائه متنی به دادگاهی در نیویورک ملزم کردن این شبکه اجتماعی را به ارائه اطلاعات کاربرانش ، به سخره گرفتن حقوق فدرال خواند چرا که چنین کاری کاربران اینترنت را از حق مالکیت پیام‌هایی که بر روی این شبکه اجتماعی انتشار می‌دهند، محروم می‌کند.

درخواست مقامات قضایی آمریکا مربوط به مالکوم هریس یک کاربر سرویس میکروبلاگ است که در پی تظاهرات سال گذشته تسخیر وال‌استریت بر روی پل بروکلین به اتهام اخلال در نظم عمومی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

به گفته آکلو این ماجرا در شرایطی روی می‌دهد که تلاش سرویسهای پلیس اعم از پلیس فدرال،پلیس ایالتی و پلیس شهری، برای کسب اطلاعاتی درباره فعالیت مردم بر روی اینترنت روز به روز بیشتر می‌شود.

ماه گذشته یکی از قضات آمریکایی اعلام کرده بود هریس صلاحیت برخورداری از حق حفظ اطلاعاتش در توئیتر را ندارد. به اعتقاد این قاضی اطلاعات ذخیره شده وی در اینترنت جزو داراییهای مادی نیست.

اما توئیتر در شکایت خود تاکید کرده است کاربران این شبکه اجتماعی در خصوص پیام‎هایی که دراین شبکه و دیگر شبکه‌های اینترنتی انتشار می‌دهند حقوقی دارند.

انتهای پیام
http://citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (2 رای)
سیتنا 5
2012-05-10 11:59

افزودن دیدگاه جدید