کد مطلب: 

241075

برگزاری رویداد ملی زمینه سازی مشارکت بخش غیردولتی در پروژه‌های دولت الکترونیک با مشارکت پژوهشگاه ICT

رویداد ملی زمینه سازی مشارکت بخش غیردولتی در پروژه‌های دولت الکترونیک صبح امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن) با مشارکت پژوهشگاه ICT و در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
برگزاری رویداد ملی زمینه سازی مشارکت بخش غیردولتی در پروژه‌های دولت الکترونیک با مشارکت پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به اینکه دولت الکترونیک زیرساخت ورود به قرن جدید محسوب می‌شود و نیازمند آمادگی این زیرساخت‌ها در کشور هستیم، گفت: ما نمی‌توانیم با زیرساخت‌های جهان مدرن قهر باشیم و تنها راه گریز ما از وضعیت کنونی، توسعه دولت الکترونیک است.

وی گفت: با این وجود شاهد هستیم که رتبه ما از سال ۲۰۰۵ تاکنون در دولت الکترونیک در میان کشورهای جهان بالای یکصد بوده و تنها در سال ۲۰۱۶ با کمی ارتقاء به رتبه ۸۶ رسیدیم.

ناظمی تصریح کرد: رتبه ۸۶ ما در دولت الکترونیک قابل تقدیر نبوده و از وضعیت مورد انتظار فاصله داریم، این در حالی است که ما در جایگاه متوسط جهانی قرار داریم و فاصله ما با کشورهای منطقه نیز زیاد نیست، بر این اساس باید در رفتار و نگاهمان به توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک بازاندیشی کنیم.

معاون وزیر ارتباطات، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه یافتگی را بر مبنای آمارهای ITU شاخص مشارکت عمومی و خصوصی در پروژه‌های دولتی عنوان کرد و گفت: دانش نوآورانه، یک دانش توزیع یافته است و در انحصار و تمرکز دولت قرار ندارد، بر این اساس ما نیز باید شرایط مشارکت بخش غیردولتی را در پروژه‌های دولت الکترونیک فراهم کنیم.

به گفته ناظمی، راه برون رفت از شرایط موجود و ایجاد شفافیت، توسعه دولت الکترونیک در کشور است تا فضای اعتمادی را برای مشارکت بخش غیردولتی در پروژه‌های دولت الکترونیک فراهم کند.

در این مراسم همچنین رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز با تأکید بر اینکه دستورالعمل مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی در پروژه‌های دولت در این شورا در سال ۹۷ به تصویب رسیده است، تأکید کرد: باید زیرساخت‌های حقوقی برای تحقق این پروژه‌ها فراهم شود.

وی گفت: زیرساخت‌های حقوقی مشارکت بخش غیردولتی در پروژه‌های دولت الکترونیک نیازمند بازنگری است.

باقری اصل تصریح کرد: از اول انقلاب تاکنون هیچ مجلسی یک ریال از بودجه حوزه ارتباطات کم نکرده و تاکنون بودجه جاری این بخش کاهشی نداشته است، این در حالی است که باید حدود ۴۰ درصد درآمدهای وزارت ارتباطات وارد حوزه ICT شود و سرمایه گذاری در این زمینه صورت گیرد اما شاهد هستیم که متأسفانه دولت اجازه فعالیت به بخش خصوصی در پروژه‌ها را نمی‌دهد.

گفتنی است این رویداد با حضور روسای سازمان فناوری اطلاعات و سازمان صنفی رایانه ای، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات کشور و فعالان و نمایندگان بخش خصوصی و نیمه خصوصی برگزار و در پنل های تخصصی به تبیین فرصت ها، توانمندی ها و تجربیات بخش خصوصی اشاره شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-03 15:56

افزودن دیدگاه جدید