کد مطلب: 

241016

ایده‌های خلاقانه شهر هوشمند جهانی می‌شود

رویداد هکتون شهرهای هوشمند و پایدار به شما کمک می‌کند تا ایده‌هایتان در ایجاد و توسعه شهرهای پایدار هوشمند در سراسر جهان موثر باشد. اگر ایده خلاقانه و نویی در این حوزه دارید می‌توانید با کمک ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد نوآورانه شرکت کنید.
ایده‌های خلاقانه شهر هوشمند جهانی می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد هکتون شهرهای هوشمند و پایدار که با هدف شناسایی و حمایت از راه‌حل‌های نوآورانه درباره چالش‌های جهانی شهرها برگزار می‌شود، میزبان نوآوران ایرانی خواهد بود. خلاقان و نوآورانی که در صورت داشتن ایده‌های نو با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ژنو می‌روند.

بر اساس آمارهای جهانی، امروز 55 درصد از جمعیت جهان، در شهرها زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 این تعداد به 66 درصد برسد. شهرهای جهانی که با اشغال 3 درصد از کل زمین، 60 تا 80 درصد از انرژی‌های موجود در زمین را مصرف می‌کنند.

این افزایش جمعیت شهری پیچیدگی‌های بافت اجتماعی در شهرها را تشدید می‌کند. در این صورت توجه به مساله پایداری بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، اکوسیستم شهری با مواردی مانند افزایش شهرنشینی، آلودگی، ازدحام جمعیت، تغییرات آب و هوایی، زیرساخت‌های منسوخ شده و غیره دچار آشفتگی شده است.

هکتون شهرهای هوشمند پایدار

 این برنامه بخشی از تلاش مشترک برای سازماندهی یک هکتون سالانه در جامعه اطلاعاتی جهانی است که امسال با هدف شناسایی و پشتیبانی از راه‌حل‌های نوآورانه برای مقابله با چالش‌های شهری در سطح جهان در حال برگزاری است.

این هکتون با هشتگ Hack4SmartSustainableCities # در فضای مجاری و رسانه‌های اجتماعی قابل مشاهده و پیگیری است.

با توجه به مشارکت کشورهای مختلف در این رویداد نوآورانه و نقشی که این رویداد در کاهش مخاطرات شهری دارد، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران، اقدام به حمایت از حضور خلاقان و ایده‌مندان این حوزه به رویداد هکتون شهرهای هوشمند پایدار کرده‌اند.

این رویداد 17 و 18 فروردین ماه امسال در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود. همه علاقه‌مندان به فناوری‌های تأثیرگذار محیطی/ اجتماعی که دارای ایده‌ای خلاقانه هستند می‌توانند به آدرس اینترنتی https://www.itu.int/net4/wsis/forum/2020/Home/Hackathon مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 88113886 تماس بگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-02 09:45

افزودن دیدگاه جدید