کد مطلب: 

240874

پیگیری "اقتصاد هوشمند" از مهم‌ترین مباحث مورد تاکید وزارت اقتصاد است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، بهبود فضای کسب و کار، مولد سازی و‌ مدیریت دارایی ها و پیگیری اقتصاد هوشمند را از کارویژه های مهم این وزارتخانه دانست.
پیگیری "اقتصاد هوشمند" از مهم‌ترین مباحث مورد تاکید وزارت اقتصاد است

به گزارش سیتنا، علی عسکری در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد در استان گلستان با بیان اینکه باید سعی کنیم دارایی ها را به چرخه فعالیت اقتصادی بیاوریم اظهار داشت: در این راستا هدف ما این است که بتوانیم ضمن ارتقای کارایی و مولد سازی، درآمد زایی دارایی ها را افزایش دهیم.

به گفته عسکری، ساختمان های اداری که در سراسر کشور، در بهترین خیابان های شهر ها مستقر هستند، به عنوان دارایی مولد محسوب می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، "اقتصاد هوشمند" را یکی از مهم ترین مباحث مورد تاکید وزارت اقتصاد عنوان کرد و افزود: پایه مسائل و مباحث اقتصاد هوشمند تبادل و تراکنش اطلاعات است و همه اینها مستلزم "تولید" این اطلاعات است.

عسگری افزود: در اقتصاد باید اطلاعات را تولید، پالایش و در نهایت از آن استفاده کرد.

عسکری "عدم پایه گذاری اقتصاد بر اساس اطلاعات" را یکی از عمده دلایل شکست اقتصادی و ایجاد مفاسد مرتبط با آن یاد کرد و افزود: در این صورت در اقتصاد، بسیاری از اتفاقات از کنترل خارج و باعث رشد آمار پرونده های تخلف اقتصادی می شود.

وی با اشاره به همکاری تمامی دستگاه ها در اخذ، تبادل، پردازش و استفاده از اطلاعات در تصمیم گیری های مهم در استان اظهار داشت: فقط با این اصول است که تصمیم گیری ها در استان ها، راحت تر وبا قابلیت اطمینان بیشتری خواهد بود.

عسکری ضمن تاکید مجدد بر تکاپوی دولت در راستای مولد سازی دارایی ها گفت: تلاش دولت بر این است که دارایی ها را به چرخه تولید بازگردانده و از طریق آن، اعتبار دهی را افزایش و در نهایت، رسالت خود را به انجام رساند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد همچنین با اشاره به بهینه سازی فرآیندهای مالی و ذیحسابی به منظور استفاده مطلوب از منابع و صرفه جویی در هزینه ها اظهار داشت: برای اداره مطلوب کشور، همه بخش های اقتصادی باید در ارائه اطلاعات اقتصادی مودیان به سازمان امور مالیاتی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در نظام مالیاتی هوشمند، مبنای تشخیص، اطلاعات است، افزود: مبنای اداره اقتصاد کشور باید بر پایه همین اطلاعات باشد.

عسکری افزو: در دولت هوشمند، گام اول، الکترونیکی شدن و سپس هوشمند شدن است و همین امر مبنای تصمیم گیری در حوزه های اقتصادی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-28 10:04

افزودن دیدگاه جدید