کد مطلب: 

240855

برگزاری چهار دوره آموزشی مشترک با چهار مرکز تعالی در سطح آسیا و اقیانوسیه توسط پژوهشگاه ICT

موافقت با برگزاری چهار دوره آموزشی مشترک با چهار مرکز تعالی در سطح آسیا و اقیانوسیه توسط پژوهشگاه ICT، بخشی از دستاوردهای این پژوهشگاه در دومین کمیته راهبردی مراکز تعالی ITU ‪(CoE)‬ ، منطقه آسیا – اقیانوسیه است.
برگزاری چهار دوره آموزشی مشترک با چهار مرکز تعالی در سطح آسیا و اقیانوسیه توسط پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مریم طایفه محمودی در خصوص دومین کمیته راهبردی مراکز تعالی ITU ‪(CoE)‬ ، منطقه آسیا – اقیانوسیه که در آذر ماه سال جاری به میزبانی پژوهشگاه ICT در تهران برگزار شده بود، گفت: این نشست حاصل فعالیت و تعاملی یکساله توسط دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ITU بوده است.

وی افزود: در این نشست مدیران ارشد ITU از ژنو و منطقه آسیا – اقیانوسیه به همراه مدیران مراکز تعالی کشورهای ایران، چین،  تایلند، مالزی، کره و هند حضور داشتند و گزارش فعالیت‌های یک‌ساله خود در رابطه با دوره‌های تخصصی آموزشی برگزار شده و دوره‌های آتی را ارائه کردند.

طایفه محمودی ادامه داد: علاوه بر آن، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به عنوان عضو آکادمی ITU، به اعضای نشست، معرفی و حوزه‌های فعالیت این پژوهشگاه و زمینه‌های همکاری مشترک با سایر مراکز تعالی ارائه گردید.

تأکید بر توانایی بالقوه پژوهشگاه جهت همکاری با مراکز تعالی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها، سمپوزیوم ها، پروژه‌های مشترک و تبادل متخصصان، مساله دیگری بود که توسط مدیر دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ICT، در این کمیته به آن پرداخته شد.

وی در رابطه با دلیل برگزاری این نشست خاطرنشان کرد: مراکز تعالی در این جلسات که سالی یکبار تشکیل می‌شود، این فرصت را دارند تا در مورد فعالیت‌های خود، تبادل تجارب، یادگیری و تقویت همکاری، بحث و تبادل‌نظر کنند. هدف اصلی کمیته مدیریتی COE نیز، نظارت بر عملکرد مراکز تعالی ITU ‪(CoE)‬، منطقه آسیا - اقیانوسیه  و ارتقاء آموزش های تخصصی توسط مراکز تعالی به ‌عنوان اهرمی در راستای اهداف ITU است.

طایفه محمودی با اشاره به دستاوردهای دومین کمیته راهبردی مراکز تعالی ITU ‪(CoE)‬، منطقه آسیا – اقیانوسیه، برای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این نشست با برگزاری چهار دوره آموزشی مشترک با چهار مرکز تعالی در سطح آسیا و اقیانوسیه مشتمل بر کشورهای ایران، مالزی، چین و هند موافقت شد. همچنین مدیریت دوره ای سال ۲۰۲۰ کمیته ‌COE  ITUمنطقه آسیا و اقیانوسیه به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار و دکتر احمد رضا شرافت به سمت مدیر دوره ای سال ۲۰۲۰ مراکز تعالی آسیا و اقیانوسیه ITU  انتخاب گردید.

طبق اظهارات مدیر دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ICT، نشست حضوری بعدی کمیته راهبردی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ خواهد بود که مالزی میزبانی این دوره را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-27 16:15

افزودن دیدگاه جدید