کد مطلب: 

240816

پاسخ بانک کشاورزی به خبر "تقدیر توکلی از اقدام وزیر اقتصاد در عدم پذیرش هدیه‌ی لپ‌تاپ و گوشی بانک کشاورزی"

اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی به مطلب مطرح شده توسط دکتر احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت پیرامون "تقدیر از اقدام وزیر اقتصاد در عدم پذیرش هدیه‌ی لپ‌تاپ و گوشی بانک کشاورزی" پاسخ داد.
پاسخ بانک کشاورزی به خبر "تقدیر توکلی از اقدام وزیر اقتصاد در عدم پذیرش هدیه‌ی لپ‌تاپ و گوشی بانک کشاورزی"

به گزارش سیتنا، در پی انتشار خبری با عنوان "تقدیر توکلی از اقدام وزیر اقتصاد در عدم پذیرش هدیه‌ی لپ‌تاپ و گوشی بانک کشاورزی"، رئیس اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی به مطلب درج شده در سیتنا پاسخ داد.

در متن جوابیه‌ی رئیس اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی به مطلب مطرح شده توسط دکتر احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت امده است:

1- اهدای برخی اقلام و هدایا در جلسات مجمع عمومی سالانه بانک با انگیزه قدردانی از زحمات شرکت کنندگان و حمایت و پشتیبانی آنها از اقدامات به عمل آمده برای تقویت بانک، امری متداول و مرسوم بوده و در سال های گذشته مسبوق به سابقه بوده است. انجام این کار به صورت علنی و با پیشنهاد هیأت هماهنگ کننده برگزاری مجمع و بدون هرگونه پنهانکاری و با صدور اسناد متداول و از سرفصل بودجه خاص این امر صورت گرفته است.
2- حسابرس کل محترم دیوان محاسبات درخصوص این موضوع اواخر آبان از بانک توضیح خواسته و خواهان اقدامات اصلاحی شده است. بانک پاسخ اولیه ایی به نامه ایشان داده و موضوع در حال رسیدگی است. چنانچه جمع بندی نهایی بر این قرار گیرد که وجه هدایای توزیع شده اعاده شود، اینکار انجام خواهد شد و مدیران بانک آمادگی دارند ضمن پذیرش مسئولیت، از محل منابع شخصی بهای هدایای مذکور را تأمین کنند و براین اساس نیازی به این نیست که دریافت کنندگان هدایا که هیچگاه مطالبه یا چشم داشت یا حتی اطلاع قبلی از اقدام بانک نداشته اند مورد هتک حرمت قرار گیرند.
3- علاوه بر آقای دکتر دژپسند وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در همه ادوار وزرای محترم شرکت کننده، شامل آقای مهندس حجتی وزیر محترم وقت جهاد کشاورزی و همچنین آقایان دکتر کرباسیان و دکتر طیب نیا وزرای سابق امور اقتصادی و دارایی هم بزرگوارانه ازدریافت هدایای داده شده امتناع کرده اند.
4- برخلاف تصور القاء شده در نامه جنابعالی و سایر مطالب درج شده در سایر رسانه ها پیرامون این موضوع، مدیران بانک کشاورزی به ویژه در سال های 1397 و 1398 اقدامات موثری در زمینه کاهش هزینه های غیر ضرور و از جمله محدود کردن خرید هدایا،پرهیز از انتشار سررسید و کاهش معنی دار هزینه های تبلیغاتی انجام داده و در آینده هم این روند را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-26 13:37

افزودن دیدگاه جدید