کد مطلب: 

240813

توصیه‌ی ظریف به ترامپ: به حقایق تکیه کن، نه سرخط خبرهای «فاکس نیوز»

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، به رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ توصیه کرد در زمان تصمیمی گیری در خصوص سیاست خارجی بر واقعیت ها تمرکز کند، نه عناوین خبرهای شبکه فاکس نیوز.
توصیه‌ی ظریف به ترامپ: به حقایق تکیه کن، نه سرخط خبرهای «فاکس نیوز»

به گزارش سیتنا، محمد جواد ظریف در واکنش به توئیتر ترامپ به زبان فارسی و رد پیشنهاد ظریف در خصوص لغو تحریم ها پیش از مذاکرات احتمالی، در توئیتر خود نوشت: «دونالد ترامپ باید نظرات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیت ها قرار می داد، نه سرخط خبرهای فاکس نیوز و مترجمان فارسی اش».

 پیش از این ، ترامپ با اشاره به خبر فاکس نیوز، در توییتر به زبان های انگلیسی و فارسی نوشت «وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!».

وزیر امور خارجه ایران همچنین گزیده ای از مصاحبه خود را با اشپیگل ضمیمه توئیتش کرد، که در ابتدا وی نظرات خود را درباره احتمال مذاکره با آمریکا مورد بحث قرار داده بود. ظریف خاطرنشان کرد: متن به زبان انگلیسی در دسترس ترامپ است.

در مصاحبه با این نشریه، ظریف گفت که " من هرگز این احتمال را رد نمی کنم که مردم رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را بشناسند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم است که آنها چگونه رفتار می کنند. دولت ترامپ می تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند. "

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-26 12:45

افزودن دیدگاه جدید