کد مطلب: 

240782

علاقه‌مندی، مهارت و تخصص؛ ارکان موفقیت پژوهشگاه ICT در رشد کارآموزی

کارشناس دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، انتخاب این پژوهشگاه به عنوان برترین محل کارآموزی برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر را به دلیل توجه به علاقه‌مندی در کنار مهارت و تخصص عنوان کرد.
علاقه‌مندی، مهارت و تخصص؛ ارکان موفقیت پژوهشگاه ICT در رشد کارآموزی

به گزارش سیتنا، رامین شفیعی با اشاره به مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: طی این مراسم، پژوهشگاه ICT به عنوان برترین محل کارآموزی برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، رتبه اول را کسب کرد که تعداد کارآموزان جذب شده و توجه به علاقه مندی آنها، دلیل اصلی این انتخاب بود.

وی ادامه داد: پژوهشگاه ICT از میان ۷۹۸ مرکز، به عنوان نفر اول شناخته و موفق به کسب لوح تقدیر و تندیس شد.

شفیعی دلیل موفقیت این پژوهشگاه در جذب کارآموزی را این چنین عنوان کرد که این اتفاق طی تحقق یک پیشنهاد برای برقراری ارتباط بهتر با دانشجویان توسط تهیه یک فرم نظرسنجی، صورت گرفت و در آن تمام مواردی که دانشجو را دچار مشکل می کرد و یا مسائلی مانند توجه به سطح علاقمندی در کنار تخصص، مدنظر قرار گرفت.

وی گفت: با تحولاتی که در نحوه جذب کارآموز ایجاد شد، ارتباط مستقیم با خود دانشجویان و نزدیک بودن دایره فعالیت شان به علاقمندی آنها، محقق و سبب مشارکت هر چه بیشتر آنها شد.

وی، تاکید کرد: این رویکرد باعث جذب بیشترین تعداد کارآموز توسط پژوهشگاه ICT شد و به نظر می رسد ادامه آن می تواند به ارتباط بهتر و بیشتر با سایر دانشگاه ها منجر شود.

طبق اظهارات شفیعی، پیش از این رویکرد، جذب کارآموزان بر اساس رشته فرد صورت می گرفت و آنها نیز با این ذهنیت که این یک نهاد دولتی است، نظری پیرامون سلایق خود نمی دادند اما اکنون علاقه مندی و مهارت فردی نیز به آن افزوده شده است.

وی تصریح کرد: تجربه اخیر ثابت کرد که توجه به علاقه مندی، در کنار تخصص و مهارت می تواند بازدهی ایده آل تری داشته و در نهایت به یک کارنامه درخشان برای پژوهشگاه منتهی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.7 (3 رای)
سیتنا 3
2020-01-25 15:26

افزودن دیدگاه جدید