کد مطلب: 

240777
پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» افشا کرد:

ایجاد هزاران حساب جعلی در توئیتر توسط عربستان سعودی با نرم‌افزار «توئیت‌دِک»/ ساماندهی تیم «دیاوولو» (شیطان) در توئیتر توسط عربستان سعودی با هدف دروغ پراکنی علیه ایران

عربستان سعودی با ایجاد هزاران حساب جعلی مشتمل بر کاربر غیرحقیقی در توئیتر، سعی در دستکاری رسانه‌ای در این شبکه اجتماعی داشته است.
ایجاد هزاران حساب جعلی در توئیتر توسط عربستان سعودی با نرم‌افزار «توئیت‌دِک»/ ساماندهی تیم «دیاوولو» (شیطان) در توئیتر توسط عربستان سعودی با هدف دروغ پراکنی علیه ایران

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، بر اساس مقاله‌ای به قلم «مارک اوون جونز» در پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» دولت عربستان سعودی طی سالهای اخیر با اجیر کردن هزاران کاربر غیرحقیقی در توئیتر به نام تیم «دیاوولو» سعی در دستکاری رسانه‌ای در این شبکه اجتماعی داشته است.

این تیم که فعالیت‌های آن بیشتر علیه ترکیه، قطر و ایران متمرکز بوده، هم اکنون نیز فعال است و تلاش مدیران شبکه اجتماعی توئیتر برای حذف حساب‌های کاربری غیرحقیقی ناموفق بوده است.

جونز همچنین نوشته که تیم دیاوولو علاوه بر تولید محتوا برای شبکه تلویزیونی سعودی-24 در شبکه اجتماعی توئیتر نیز به انتشار مطالب مرتبط با دشمنی مذهبی، آنتی سمیتیزم و اخبار دروغین درباره قتل جمال خاشقجی پرداخته است.

دیاوولو در زبان ایتالیایی به معنی "شیطان" است و تیم طراحی کننده این نرم افزار سعی داشته محتواهای تولید و منتشر شده از سوی رسانه های سعودی را به بیشترین مخاطب ممکن انتقال دهد.

این تیم با استفاده از نرم افزار «توئیت‌دِک» که متعلق به توئیتر است، شمار زیادی حساب جعلی در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده و مطالب مورد نظر خود را به شکل اتوماتیک از طریق این حساب‌ها به اشتراک گذاشته است.

این تیم سعی کرده در ایجاد حساب‌های جعلی از تصاویر اشخاص حقیقی استفاده کند و بدین ترتیب این حساب‌های کاربری را حقیقی جلوه دهد. شمار این حساب‌های جعلی در شبکه اجتماعی توئیتر چندین هزار حساب کاربری است.

در این مقاله همچنین تاکید شده که نحوه عملکرد این حساب‌های کاربری بسیار هماهنگ شده بوده است و بیشتر کشورهای ترکیه، ایران و قطر را هدف قرار داده‌اند. یک سوم هشتگ‌های به اشتراک گذاشته شده از سوی این حساب‌های جعلی با هشتگ #ایران بوده و 17 درصد نیز در رابطه با ترکیه، قطر و عربستان سعودی بوده است.

اگر چه با شکایت‌های صورت گرفته تهدادی حساب کاربری از این دست از سوی توئیتر تعلیق شده است اما به نظر نویسنده مقاله، شبکه دیاوولو بسیار گسترده تر از این تعداد است.

نویسنده همچنین با اشاره به اینکه، نقاط ضعف و «نقاط کور» توئیتر از سوی دولت عربستان سعودی مانند سلاح علیه دیگران استفاده می‌شود، نوشته است: سال گذشته نیز 3 شهروند سعودی که دو تن از آنها از کارمندان توئیتر بودند به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی از سوی دولت آمریکا بازداشت شدند.

انتهای پیام

گزارش از "مسعود فاتح"

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-25 14:22

افزودن دیدگاه جدید