کد مطلب: 

240774

معاون وزیر صمت، عنوان کرد: تولید رقابتی و با کیفیت با استفاده از انقلاب صنعتی چهارم

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: کسی که زمینه تحقق انقلاب صنعتی چهارم را فراهم و از ابزار آن مانند هوش مصنوعی استفاده کند، می‌تواند تولید با کیفیت، رقابتی و استاندارد داشته باشد.
معاون وزیر صمت، عنوان کرد: تولید رقابتی و با کیفیت با استفاده از انقلاب صنعتی چهارم

به گزارش سیتنا،برات قبادیان در نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم در محل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه انقلاب صنعتی چهارم شوخی نیست، افزود: ما نسبت به تغییر و تحولات جهانی در خواب هستیم.

وی اظهار داشت: زمانی بشر خودش به عنوان یک کارگر کار می کرد و تمام زندگی را با نیروی ماهیچه ای خود و دام اداره می کرد، اما با انقلاب صنعتی اول این روند تغییر کرد.

قبادیان، با اشاره به اینکه تولید برق انقلاب صنعتی دوم بود، تاکید کرد: امروزه تصور دنیا بدون برق غیر ممکن است.

به گفته معاون وزارت صمت، کامپیوتر انقلاب سوم را رقم‌ زد.

وی با بیان اینکه در انقلاب صنعتی چهارم اقتصادها بلعیده می شوند، افزود: در انقلاب صنعتی چهارم اگر سرمایه گذاری و برنامه ریزی صورت نگیرد و نیروی انسانی مناسب تربیت نشود، علاوه بر مشکلات اقتصادی، حکومت ها نیز دگرگون می شوند.

وی یکی از مباحث کلیدی در انقلاب صنعتی چهارم را نیروی انسانی دانست و گفت: شغل های فعلی تا ۱۰ سال آینده دیگر وجود ندارند و لازم است تغییر الگو داشته باشیم.

قبادیان با بیان اینکه باید به سمت اقتصاد ملی خصوصی غیر دولتی در دستور کار است تا به سمت انقلاب صنعتی چهارم برویم، گفت: تحریم ها و نوسانات ارز مشکلات فعلی است.

وی با اشاره به اینکه در رتبه دوم و سوم تربیت مهندس در جهان قرار داریم، اظهارداشت: از این نیروها و فرصت ها استفاده نمی کنیم.

نخستین انقلاب صنعتی از اواسط سده هجدهم (حدود ۱۷۶۰ میلادی) تا نوزدهم در اروپا و آمریکا رخ داد. طی این دوره، جوامع عمدتاً کشاورزی و روستایی تبدیل به جوامع صنعتی و شهری شدند. صنعت نساجی و آهن به همراه ماشین بخار نقش محوری در این انقلاب صنعتی ایفا کرد.

دومین انقلاب صنعتی، بین ۱۸۷۰ و ۱۹۱۴، تا آستانه جنگ جهانی اول، رخ داد، در این دوره صنعت نفت، صنعت فولاد و صنعت برق پدیدار شد و با استفاده از نیروی برق، فرایند تولید انبوه شکل گرفت، مهمترین اختراعات این دوره عبارت بودند از تلفن، چراغ برق، ضبط صوت و موتور احتراق درون‌سوز.

سومین انقلاب صنعتی موسوم به انقلاب دیجیتال، مربوط به تحول فناوری‌های الکتریکی و مکانیکی آنالوگ به فناوری‌های دیجیتال می‌شود، طلیعه این انقلاب از بعد از جنگ جهانی دوم با ابداع ترانزیستور شروع می‌شود، اما تحول اساسی از دهه ۱۹۸۰ به بعد رخ می‌دهد، پیشرفت‌های انقلاب دیجیتال عبارتند از رایانه شخصی، اینترنت و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد تحولات امروزی دیگر همان انقلاب صنعتی سوم نیستند، بلکه نوید ظهور چهارمین انقلاب صنعتی‌ را می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-25 13:51

افزودن دیدگاه جدید