کد مطلب: 

240734

شناسایی شهروندانی که با لباس خانه بیرون می‌روند توسط هوش مصنوعی

مقامات شهر سوژو در چین، فناوری تشخیص چهره را برای شناسایی شهروندانی که با لباس خانه بیرون می‌روند، به کار گرفتند.
شناسایی شهروندانی که با لباس خانه بیرون می‌روند توسط هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا به نقل از سی‌نت، شاید برخی از افراد عادت داشته باشند که با لباس راحت خانه، بیرون بروند و خریدهای روزانه را انجام بدهند اما این کار از نظر مقامات شهر سوژو در چین، یک رفتار بی‌ادبانه به شمار می‌رود. مقامات این شهر برای خجالت‌زده کردن شهروندانی که عادت دارند با لباس خانه بیرون بروند، تصویر تعدادی از آنها را در حساب "وی‌چت" (WeChat) مدیریت شهری منتشر کردند اما روز بعد پست حذف شد.

تصاویر این شهروندان، با کمک دوربین‌های مداربسته مبتنی بر هوش مصنوعی ثبت شده‌اند که می‌توانند چهره افراد را تشخیص دهند و نام آنها را نیز شناسایی کنند. میلیون‌ها دوربین مجهز به فناوری تشخیص چهره، در سرتاسر چین وجود دارند و تخمین زده می‌شود که بیش از 600 میلیون دوربین دیگر نیز تا پایان سال جاری در این کشور به کار گرفته شوند.

در گزارش پستی که پاک شد، آمده بود: رفتارهای بی‌ادبانه، رفتارهایی هستند که در چارچوب اخلاقی مورد نظر یک جامعه قرار نمی‌گیرند. شاید برخی از افراد، این رفتارهای را مشکلات بزرگی به حساب نیاورند اما باور دیگران این است که مکان‌های عمومی، واقعا عمومی هستند و باید در آنها به درستی رفتار شود.

در این پست، افراد مورد نظر به خاطر رفتارهایی مانند پوشیدن لباس راحت خانه و یا دراز کشیدن در مکان‌های عمومی مورد سرزنش قرار گرفتند.

"ویلیام نی" (William Nee)، یک تحلیل‌گر سازمان عفو بین‌الملل گفت: فناوری تشخیص چهره فقط باید برای اهداف قانونی مورد استفاده قرار بگیرد. سرزنش مردم به خاطر پوشیدن لباس راحت، یک هدف قانونی نیست بلکه نوعی سوءاستفاده از فناوری محسوب می‌شود.

وی افزود: اگرچه ممکن است این ماجرا فقط یک داستان جالب به نظر برسد اما در واقع می‌تواند جدی‌ترین خطرات مربوط به حقوق بشر را به همراه داشته باشد که به واسطه گسترش فناوری ایجاد می‌شوند. زمان آن رسیده که از خود بپرسیم آیا قصد داریم در جامعه‌ای زندگی کنیم که هر گوشه از آن، به فناوری قدرتمند نظارت مجهز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-24 02:07

افزودن دیدگاه جدید