کد مطلب: 

240726

ودافون حمایت از پول دیجیتالی فیس‌بوک را متوقف کرد

ودافون، اپراتور بین‌المللی تلفن همراه، تازه‌ترین شرکتی است که از پروژه پول دیجیتالی فیس‌بوک (لیبرا) خارج شده است.
ودافون حمایت از پول دیجیتالی فیس‌بوک را متوقف کرد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، همزمان با مطرح شدن موانع مقرراتی در زمینه راه‌اندازی این رمزارز (cryptocurrency)، "انجمن لیبرا" شاهد خروج تعداد زیادی از حامیان خود از جمله پی‌پَل و مسترکارت بوده است.

در ماه ژوئن سال گذشته فیس‌بوک اعلام کرد که واحد پول دیجیتالی خود را با مشارکت سایر اعضای انجمن لیبرا راه‌اندازی می‌کند، اما این پروژه خیلی زود به علت بدبینی نهادهای نظارتی در سرتاسر جهان با مشکل رو‌به‌رو شد.

در ماه اکتبر قدرت‌های اقتصادی جهان هشدار دادند که رمزارزها نظام مالی جهانی را به مخاطره می‌اندازند.

اکنون سخنگوی ودافون اعلام کرده است که گروه ودافون تصمیم به خروج از انجمن لیبرا گرفته است. به گفته این سخنگو "ما از ابتدا هم گفته بودیم که ودافون علاقمند است تا مشارکتی واقعی در گسترش فراگیری مالی داشته باشد."

"ما همچنان کاملا متعهد به این هدف هستیم و معتقدیم که می توانیم بیشترین مشارکت را از طریق تمرکز بر سیستم ام-پِسا (پرداخت از طریق تلفن همراه) داشته باشیم."

"دانته دسپارته"، رییس بخش سیاستگذاری و ارتباطات انجمن لیبرا می گوید "گرچه ترکیب اعضای این انجمن ممکن است در طول زمان تغییر کند، طراحی نحوه اداره لیبرا و فن‌آوری آن به گونه‌ای است که نرمش‌پذیری را تضمین می کند."

مسترکارت و ویزا، دو شرکت فعال در حوزه پرداخت پول در ماه اکتبر از پروژه لیبرا خارج شدند و دلیل این اقدام را عدم اطمینان از مسائل نظارتی و مقرراتی عنوان کردند.

پی‌پَل و ای بِی هم از این طرح کنار کشیده‌اند. لیبرا توسط شرکت های اوبر و لیفت، که ارائه دهنده خدمات همسفری آنلاین هستند، حمایت شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-23 15:50

افزودن دیدگاه جدید