کد مطلب: 

240690
رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور:

تمام فرآیندهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی است/ برای جلوگیری از اخذ رأی تکراری، احراز هویت الکترونیکی با استفاده از کارت ملی هوشمند صورت می‌گیرد/ در این دوره رأی‌گیری بدون استعلام از سامانه باطل است

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، گفت: تمام فرآیندهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به جز یک مورد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
تمام فرآیندهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی است/ برای جلوگیری از اخذ رأی تکراری، احراز هویت الکترونیکی با استفاده از کارت ملی هوشمند صورت می‌گیرد/ در این دوره رأی‌گیری بدون استعلام از سامانه باطل است

به گزارش سیتنا، امیر شجاعان، در کلاس آموزشی انتخابات هفت استان کشور شامل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، لرستان، مرکزی، قم و قزوین که صبح امروز به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تمام فرآیند‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی به جز یک فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

او افزود: در این خصوص سامانه جامع انتخابات طراحی شده شده که شامل ۲۵ فرآیند است که تمام این موارد باید کنترل شده و از طریق سامانه جامع انجام شود.

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، ادامه داد: مکانیزه کردن فرآیند انتخابات مطابق با آخرین قوانین و آیین‌نامه‌های موجود، مدیریت یکپارچه انتخابات و جلوگیری از رفتار سلیقه‌ای از ویژگی‌های استفاده از سامانه جامع انتخابات است و برای مثال هیچ‌کس نمی‌توانست خارج از ساعت تعیین‌شده اقدام به ثبت‌نام در انتخابات کند.

وی، گفت: سامانه جامع انتخابات به امضای دیجیتال مجهز است، زیرساخت‌های امنیتی چندگانه دارد و در هیچ فرآیندی از اینترنت استفاده نمی‌شود و زیرساخت آن شبکه مخابراتی است.

شجاعان، بیان کرد: انواع گزارش‌ها در این سامانه پیش‌بینی شده و هیچ گزارشی نباید به صورت دستی تنظیم شده و یا خارج از سامانه ارائه شود.

وی، تصریح کرد: مشخصات شعب و تمام عوامل اجرایی باید در سامانه ثبت شود و هیچ شعبه‌ای نباید بدون دستگاه احراز هویت کار کند که در تمام شعب نصب می‌شود و باید رأس ساعت ۸ صبح در شعب فعال شده باشد که توسط دستگاه‌های مربوطه رصد می‌شود.

رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، با بیان اینکه فرآیند انتخابات شامل فرآیند‌های قبل از رأی‌گیری، روز اخذ رأی، بعد از روز اخذ رأی و فرآیند‌های پشتیبان است، بیان کرد: احراز هویت الکترونیکی با استفاده از کارت ملی هوشمند صورت می‌گیرد تا از اخذ رأی تکراری جلوگیری شود.

وی، اضافه کرد: برای دادن رأی داشتن کارت ملی الزامی نیست، اما داشتن شماره ملی الزامی است. البته تلاش می‌شود تا اسفندماه کارت‌های ملی باقیمانده نیز صادر شود.

شجاعان، بیان کرد: پس از احراز هویت و اخذ رأی، فرد در هیچ شعبه دیگری نمی‌تواند رأی دهد. هیچ شعبه‌ای بدون دستگاه احراز هویت اجازه کار ندارد. برای نخستین بار ملاک اینکه کسی رأی داده یا نداده مهر شناسنامه نیست بلکه استعلام از سامانه است. البته تمام شناسنامه‌ها باید مهر شود.

وی، گفت: در این دوره رأی‌گیری بدون استعلام از سامانه باطل است. رأس ساعت ۲۴ سامانه را قطع می‌کنیم و از آن زمان هیچ شعبه‌ای اجازه اخذ رأی ندارد. همچنین هیچ شعبه‌ای پیش از پایان زمان رأی‌گیری اجازه بازگشایی صندوق‌ها و شمارش آرا را ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-22 12:47

افزودن دیدگاه جدید