کد مطلب: 

240677

ولیعهد عربستان تلفن مالک روزنامه واشنگتن پست را هک کرد

روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی اعلام کرد که ارسال یک فیلم ویدئویی آلوده از حساب کاربری ولیعهد سعودی در واتس آپ باعث شد که تلفن همراه مالک روزنامه واشنگتن پست برای چندین ماه هک شود.
ولیعهد عربستان تلفن مالک روزنامه واشنگتن پست را هک کرد

به گزارش سیتنا به نقل از دیلی صباح، روزنامه گاردین چاپ لندن اواخر روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که ماه‌ها پیش از قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول، ارسال یک فیلم ویدئویی آلوده به ویروس از حساب کاربری «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از واتس آپ به حساب کاربری «جف بزوس» مالک روزنامه واشنگتن پست، باعث شد که تلفن همراه بزوس برای چندین ماه هک شود.

روزنامه گاردین در این مقاله می‌نویسد: «این روزنامه به تحلیلی علمی از تلفن بزوس دست یافت، و نشانه‌ها دال بر اینکه عملیات هک از یک فایل آلوده و ارسال شده از حساب کاربری ولیعهد سعودی آغاز شده، توسط اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل- که پیرامون قتل‌های خارج از حوزه صلاحیت قضائی تحقیق می‌کند- مورد بررسی قرار گرفت. برای مأموران تحقیق این پرونده شواهد مزبور از اعتبار کافی برای درخواست توضیح از عربستان سعودی برخوردار است».

این روزنامه همچنین به نظرات کارشناسان سعودی در مورد این گزارش استناد کرد. کارشناسان حرفه‌ای به روزنامه گاردین گفتند که دلیل پادشاهی عربستان برای هدف قرار دادن جف بزوس، پوشش انتقادی اخبار مربوط به عربستان سعودی در روزنامه واشنگتن پست و همچنین فعالیت جمال خاشقجی در این روزنامه بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-01-22 08:56

افزودن دیدگاه جدید