کد مطلب: 

240653

آغاز فاز سوم هوشمندسازی مشهد مقدس با همکاری ایرانسل

ایرانسل، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد، تفاهم‌نامه‌ معین اقتصادی «توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مشهد مقدس» را امضا می‌کنند.
آغاز فاز سوم هوشمندسازی مشهد مقدس با همکاری ایرانسل

به گزارش سیتنا، تفاهم‌نامه معین اقتصادی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مشهد مقدس، در ادامه تفاهم‌نامه‌‎های قبلی که دو سال گذشته به امضا رسیده بود، نهایی شده و فاز سوم هوشمندسازی مشهد مقدس را کلید می‌زند.

با انعقاد این تفاهم‌نامه، دستیابی به شهری پاک، هوشمند، شهروندمحور و رقابت‌پذیر از طریق بهینه‌سازی مصرف انرژی، استقرار سیستم حمل و نقل عمومی در دسترس و متصل، عرضه خدمات متنوع شهری، ایجاد فرصت‌های جدید نوآورانه و توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا، افزایش بهره‌وری و توسعه پایدار شهری متناسب با زیست‌بوم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر مقدس مشهد در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

راهکار شهر هوشمند ایرانسل با به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و به کمک گردآوری، ذخیره‌سازی و نظارت بر داده‌های شهری و تحلیل آن‌ها، افزایش کیفیت و کارآمدی سیستم‌های مدیریت و خدمات شهری، قصد دارد زمینه‌ای فراهم کند تا اخذ تصمیمات هوشمندانه و به موقع، کاهش هزینه‌ها و کسب مزایای اقتصادی، کاهش مصرف منابع انرژی و بهبود ارتباطات میان دولت و شهروندان حاصل شود.

سال گذشته و در فاز دوم این همکاری در دی ماه ۱۳۹۷ نیز ایرانسل و شهرداری مشهد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه همکاری دیگری در زمینه شهر هوشمند امضا کرده بودند. علاوه بر این، در آذرماه ۱۳۹۶ «توافق‌نامه اجرایی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) استان خراسان رضوی، برای پیاده‌سازی و توسعه زیرساخت شهر هوشمند مشهد مقدس» نیز امضا شده بود.

روز گذشته، برخی منابع غیر رسمی استانی، به اشتباه، انصراف ایرانسل از امضای این تفاهم‌نامه را اعلام کرده بودند. ایرانسل مصمم به ادامه همکاری شکل گرفته در دو سال گذشته و امضای این تفاهم‌نامه برای سومین سال پیاپی بوده و برای اجرایی کردن تعهدات و ارائه خدمت به شهروندان شهر مشهد مقدس آمادگی کامل دارد. ایرانسل، تنها در نمایشگاه شهر هوشمند مشهد در سال جاری که از امروز، سه شنبه اول بهمن ماه آغاز شده، به دلیل وجود برخی ناهماهنگی‌ها که از سوی برگزار کننده ایجاد شد، حضور ندارد. این عدم حضور ارتباطی با عدم تمایل و پیگری برای انعقاد قرارداد فوق ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-21 12:34

افزودن دیدگاه جدید