کد مطلب: 

240648

ارائه‌ی محصول برگزیده‌ی سال ۹۸ در حوزه‌ی زیرساخت‌های شبکه‌های موبایل

«پلتفرم ابری دسترسی چندگانه» همراه اول محصول برگزیده سال ۹۸ حوزه زیر ساخت های شبکه های موبایل شناخته شد.
ارائه‌ی محصول برگزیده‌ی سال ۹۸ در حوزه‌ی زیرساخت‌های شبکه‌های موبایل

به گزارش سیتنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول موفق شد در هفتمین همایش ملی ارزش آفرینی کسب و کارهای تعاملی و پلتفرم ها، جایزه ملی فاب را بخاطر ارائه محصول «پلتفرم ابری دسترسی چندگانه» از آن خود کند.
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به عنوان تنها پژوهشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه علوم و فناوری اطلاعات، همه ساله در قالب «همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات»، دستاوردهای برتر در حوزه کاربست فناوری اطلاعات در کشور را معرفی می‌‌کند که از چهار دوره اخیر، علاوه بر معرفی دستاوردهای برتر، جایزه‌ای از سوی این وزارت با عنوان «جایزه فناوری اطلاعات برتر» (فاب) در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی به برگزیدگان اهدا می شود. در هفتمین همایش نیز جایزه فاب با اهداف «معرفی محصولات فناورانه و کمک به ایجاد بازار، تشویق به توسعه محصولات فناورانه، کمک به تولید و صادارات محصولات فناورانه و توجه به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی محصولات فناورانه» به برگزیدگان اعطا شد.
همراه اول از سال ۱۳۹۶ مطالعه و پیاده سازی سرویس های نسل پنجم را آغاز کرده است تا با تکیه بر توانمندی نیروهای جوان و مستعد داخلی در جهت بومی سازی دانش فنی این فناوری گام بردارد.
در همین راستا، معاونت فنی و توسعه شبکه همراه اول با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به طراحی و پیاده سازی پلتفرم E۲E شبکه ۵G مبتنی بر رایانش ابری کرده است. پلتفرم پیاده سازی شده، شامل کلیه بخشهای شبکه از لایه دسترسی، انتقال، IPBB و Core جهت تست المان ها و کارکردهای اجزای نسل آینده شبکه موبایل می باشد که در آن از تکنیک های مجازی سازی و شبکه های نرم افزار محور (SDN/NFV) استفاده شده است. این پلتفرم همچنین دارای قابلیت های بهره مندی از فناوری های به روز نظیر برش بندی (slicing)، MEC، Multi Connectivity، SD-WAN و Cloud-RAN نیز می باشد.
پلتفرم ابری دسترسی چندگانه که در قالب فاز اول و دوم پیاده سازی بستر ۵G طراحی و پیاده سازی شده در هفتمین همایش ملی فناوری اطلاعات برتر از بین دویست محصول فناور در حوزه رایانش ابری و IT و در حضور شرکت های مطرح و معتبر این حوزه به عنوان محصول برگزیده سال ۹۸ انتخاب گردید. گفتنی است در این همایش همراه اول به عنوان شرکت تحول آفرین سال در حوزه فناوری اطلاعات برگزیده شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-21 10:52

افزودن دیدگاه جدید