کد مطلب: 

240589

کتابچه‌ی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی تدوین می‌شود

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از تدوین کتابچه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان صادراتی خبر داد و گفت: این کتابچه که در حال تدوین است در اختیار رایزنان فناوری، سفرای ایران در کشورهای مختلف و سفرای خارجی قرار می‌گیرد.
کتابچه‌ی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی تدوین می‌شود

به گزارش سیتنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر، در نشست توسعه تعاملات (صادرات و انتقال فناوری) شرکت‌های دانش بنیان پیشگام در چهار کشور روسیه، چین، هند و اتریش که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، به تشریح خدمات توانمندسازی صادراتی صندوق نوآوری پرداخت و گفت: ارزیابی توان صادراتی، حضور در نمایشگاه های خارجی، اعزام و پذیرش هیات تجاری، حمایت از دریافت استانداردهای صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری از جمله خدمات بلاعوض صندوق نوآوری در زمینه صادرات است.

به گفته وی، در ارزیابی توان صادراتی شرکت‌های دانش بنیان، مشاوران صندوق بر اساس اطلاعاتی که از شرکت دریافت می‌کنند بر اساس مدل‌های نظری پذیرفته شده در دنیا ارزیابی انجام داده و بر اساس توان صادراتی، شرکت‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند.

ملکی‌فر همچنین از تدوین کتابچه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان صادراتی خبر داد و گفت: این کتابچه در اختیار رایزنان فناوری، سفرای ایران در کشورهای مختلف و سفرای خارجی قرار خواهد گرفت. فرم اولیه جمع‌آوری اطلاعات در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار خواهد گرفت و اطلاعات تدوین و در قالب یک کتابچه منتشر خواهد شد. انتشار اطلاعات شرکت‌ها در این کتابچه رایگان خواهد بود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به برگزاری رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه با حضور شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در سال آینده اشاره کرد و در مورد پایگاه‌های صادراتی ایران در کشورهای مختلف نیز گفت: برای افزایش تعاملات با کشورهای مختلف و توسعه صادراتی تاکنون پنج پایگاه صادراتی ایجاد شده است، و برای ایجاد پایگاه‌های صادراتی بیشتر، در حال برنامه‌ریزی و مذاکره هستیم.

وی در پایان از کمک به اخذ استانداردهای بین‌المللی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در عرصه صادرات به عنوان یکی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی یاد کرد و گفت: برای دریافت استانداردهای صادراتی، صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش بنیان متقاضی حمایت می‌کند. در حال حاضر 39 استاندارد در لیست حمایت‌های صندوق وجود دارد که بخشی از آن صادراتی است. همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند لیست استانداردهای بین‌المللی موردنیاز خود که در فهرست صندوق نوآوری قرار ندارد را اعلام کنند تا به لیست حمایت صندوق اضافه شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-19 12:12

افزودن دیدگاه جدید