کد مطلب: 

240585

پژوهشگاه ICT یکی از مولفه‌های اصلی در توسعه‌ی خدمات حوزه سلامت است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تفاهم نامه اخیر بین پژوهشگاه ICT و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، این پژوهشگاه را یکی از مولفه های اصلی در توسعه خدمات حوزه سلامت عنوان کرد.
پژوهشگاه ICT یکی از مولفه‌های اصلی در توسعه‌ی خدمات حوزه سلامت است

به گزارش سیتنا، محمدحسین قربانی با بیان اینکه خدمات حوزه سلامت به مرور زمان مانند سایر خدمات، در مسیر فناوری های نوین اطلاعاتی قرار می گیرند، گفت: برای به روز رسانی این خدمات نیاز به یک همکاری جمعی از سوی نهادهایی است که از امکانات و ظرفیت های خوبی، برخوردار هستند.

وی، ادامه داد: به طور کلی دو مولفه اساسی در یک همکاری مشترک باید مدنظر قرا گیرد تا بتواند به بهترین نتیجه برسد که یکی از آنها، قوانین موجود در این زمینه است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه، اظهار کرد: قوانین تعیین می کند که فضای همکاری ها به چه صورتی مهیا شود تا وظایف و نحوه تامین منابع و امکانات در چارچوب این قوانین مشخص و روشن گردد.

قربانی، افزود: مولفه دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد، تعهد و احساس وظیفه نسبت به مسئولیتی است که از سوی طرفین پذیرفته می شود؛ در حقیقت تعهد و وجدان کاری، به صحت و سقم یک همکاری کمک می کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در ادامه به تفاهم نامه همکاری اخیر بین پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، اشاره و خاطرنشان کرد: پژوهشگاه ICT یکی از مولفه های اصلی در تقویت دانشی است که می تواند با اقداماتی، توسعه خدمات حوزه سلامت را محقق کند.

وی، تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در هر پروژه ای اگر پشتوانه و ظرفیت علمی همراه باشد، می توان انتظار یک نتیجه موفقیت آمیز داشت و در غیر این صورت هر نهادی که پروژه را بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی پیش ببرد، متضرر شده است.

بر اساس این گزارش، حدود یک ماه گذشته بود که تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف استقرار آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت منعقد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-19 11:46

افزودن دیدگاه جدید