کد مطلب: 

240580

حمایت صندوق نوآوری از توسعه‌ی تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان با تمرکز بر کشورهای همجوار

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام برنامه‌های آتی این صندوق در حوزه بین‌الملل، پیشنهاد تشکیل صندوق‌های مشترک نوآوری میان ایران با کشورهای همجوار به منظور تامین مالی پروژه‌های فناورانه را ارائه داد.
حمایت صندوق نوآوری از توسعه‌ی تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان با تمرکز بر کشورهای همجوار

به گزارش سیتنا، نشست توسعه تعاملات(صادرات و انتقال فناوری) شرکت‌های دانش بنیان پیشگام با چهار کشور روسیه، چین، هند و اتریش 26 دی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این نشست یاسر عرب نیا، با مرور اقدامات صورت گرفته در سه کشور روسیه، چین و هند، گفت: نهادهای متناظر در این کشورها شناسایی شده و از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاههای مختلف در این کشورها حمایت شده است.

عرب نیا در مورد حمایت‌های انجام شده از شرکت‌های دانش بنیان گفت: برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه ماکس ٢٠١٩ روسیه و نمایشگاه صنعت یکاترینبورگ ٢٠١٩ و متال اکسپو روسیه ٢٠١٩ حمایت‌هایی صورت گرفت و انتظار داریم تفاهم‌نامه‌های همکاری صندوق‌های متناظر با این صندوق در کوتاهترین زمان نهایی گردد.

وی در مورد حمایت‌های صورت گرفته برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و انتظاراتِ در نظرِ این صندوق از تعاملات موجود با کشور چین نیز گفت: شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگا‌ه‌های CHTF چین، آکواتک چین ٢٠١٩،  چاینانو٢٠١٩، نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی در سوژو و شانگهای و مارین تک ٢٠١٩ حضور داشته‌اند و همچنین هیات تجاری فناوری به شانگهای چین ٢٠١٩ اعزام شده است. انتظار داریم برنامه اجرایی پیشنهادی این صندوق در تعامل با متناظرین چینی نیز در کوتاهترین زمان ممکن نهایی گردد و منتظر پاسخ رسمی از طرف چین هستیم.

عرب نیا به حمایت‌های صورت گرفته برای شرکت‌های دانش بنیان در هند نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری تفاهم‌نامه‌های طرف‌های هندی از اولویت‌های این صندوق است و در راستای اعطای حمایتهای مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از اعزام شرکت‌ها به نمایشگاه آگریتک ٢٠١٩ و نمایشگاه MSME2020 در دستور کار این صندوق قرار داشته است. ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان کشورمان به کشور هند هستیم و امیدواریم ایجاد این زیرساختها با حمایت‌های دیپلماتیک تسریع گردد.

وی ادامه داد: علاقمند هستیم همکاریهایی را با بخش‌ اقتصادی سفارت اتریش تعریف کنیم. همچنین سعی داریم از بسترهایی چون کمیسیون مشترک جهت ارتقای تعاملات و توسعه همکاریها بهره‌مند شویم و در همین راستا با تعدادی از کشورهای اروپایی مذاکراتی داشته‌ایم. همچنین در سال گذشته از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های اکسپوفارم مونیخ ٢٠١٩ ، مدیکا آلمان ٢٠١٩ ، بایوفیت فرانسه ٢٠١٩ ،  یوروپورت هلند ٢٠١٩ ، مخابرات مجارستان، نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان K2019 و  صنعت ‌هانوفر 2019 حمایت شده است.

عرب نیا به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در معاونت‌های مختلف برای حوزه صادرات محصولات دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد ساختارهای مشترک با نهادهای متناظر بین‌المللی به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد، تسهیل و توسعه تعاملات بین‌المللی، شبکه‌سازی بین‌المللی، تجمیع و هدایت فرآیندهای حمایتی از جمله اقدامات و خدمات ما در معاونت ارتباطات و بین‌الملل صندوق است. در معاونت توسعه نیز خدماتی نظیر حمایت جهت اخذ استانداردهای تخصصی و صادراتی بین‌المللی، آموزش و مشاوره به منظور حضور موثرتر شرکت‌ها در بازارهای بین‌المللی، حفاظت از مالکیت فکری (به ویژه در بازارهای صادراتی)، حمایت از حضور شرکت‌ها در رویدادها و توسعه بازار بین‌المللی، رتبه‌بندی و رقابت‌پذیری (عارضه‌یابی) ارائه می‌شود. معاونت سرمایه‌گذاری صندوق نیز در حوزه کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بین‌المللی، هم‌سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اولویت‌دار بین‌المللی و سرمایه‌گذاری مستقیم در پروژه‌های ویژه و استراتژیک، خدمات و تسهیلاتی را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-19 10:05

افزودن دیدگاه جدید