کد مطلب: 

240376

چالش آمریکا و هواوی در مسیر توسعه‌ی 5G

در مسیر توسعه‌ی 5G، آمریکا و برخی کشورها معتقدند دولت چین از طریق هواوی می‌تواند اطلاعات کاربران را پردازش کند، اما هواوی در پاسخ می‌گوید فناوری 5G از 4G هم امن‌تر است.
چالش بین آمریکا و هواوی در مسیر توسعه‌ی 5G

به گزارش سیتنا، یکی از نقاط عطف فناوری تبادل اطلاعات در چند سال اخیر ظهور نسل پنجم اینترنت است که زندگی بشر را بیش از گذشته تغییر خواهد داد.

پیش‌بینی شده که در این سیستم سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابیت‌ بر ثانیه برسد. این عامل غیر از تحول در رسانه‌های آینده، تجهیزات مورد استفاده بشر از خانه تا بهداشت، خودرو و بسیاری از موارد دیگر را متحول می‌کند. این سیستم به خانه‌های خودکنترل و زندگی رباتی و توسعه هوش مصنوعی و استفاده از آنها در زندگی شخصی شتاب خواهد داد.

ارزیابی شرکت اریکسون، از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان نسل پنجم اینترنت «فایو جی»، نشان می‌دهد تحولات در این زمینه سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد است و در سال ۲۰۲۴ نزدیک به دو میلیارد نفر به شبکه فایو جی دسترسی خواهند داشت. یعنی تا آن زمان یک چهارم مردم زمین زیر پوشش شبکه فایو جی قرار خواهند گرفت.

یکی از پیشروترین شرکت‌ها در این زمینه در جهان شرکت هواوی است این شرکت در کنار ساخت اولین تلفن‌های همراه مجهز به این فناوری، قوی‌ترین شرکت در زمینه توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت است. عاملی که باعث نگرانی آمریکا شده است.

آمریکا و برخی کشورها معتقد هستند دولت چین از طریق هواوی می‌تواند اطلاعات کاربران را پردازش کند. در پاسخ، هواوی می‌گوید فناوری فایو جی از فور جی هم امن‌تر است.

شرکت هواوی بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان است و در زمینه تکنولوژی فایو جی که آینده دنیای فناوری است بر اساس تحلیل برخی رسانه‌ها و کارشناسان، از رقبای غربی خود بیش از یک سال جلوتر است.

رن ژنگفی، بنیان‌گذار و مدیرعامل هواوی، به شبکه جهانی بی‌بی‌سی گفته است «دنیا پهناوراست و همچنان کشورهای زیادی ما را می‌خواهند. ما در حال حاضر ۱۳۱ قرارداد نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی را در دست اجرا داریم و بیش از ۳۰ ایستگاه مخابراتی فایو جی را به نقاط مختلف جهان فرستاده‌ایم. حتی اگر غرب را از ما بگیرند شرق را داریم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-13 10:46

افزودن دیدگاه جدید