کد مطلب: 

240312

به دنبال هم اندیشی جهت سرعت بخشیدن به روند توسعه فناوری خودروهای هوشمند در پژوهشگاه ICT هستیم

دبیر اجرایی نشست هم اندیشی فناوری های خودروهای هوشمند با اشاره به هدف برگزاری این نشست یک روزه، عنوان کرد: هدف اصلی این نشست، هم اندیشی جهت سرعت بخشیدن به روند توسعه فناوری خودروهای هوشمند در کشور است.
به دنبال هم اندیشی جهت سرعت بخشیدن به روند توسعه فناوری خودروهای هوشمند در پژوهشگاه ICT هستیم

به گزارش سیتنا، مهندس مهدی سمیع در خصوص جزئیات برگزاری نشست هم اندیشی فناوری های خودروهای هوشمند گفت: این مراسم دوشنبه هفته جاری (۲۳ دی) در محل پژوهشگاه ICT به مدت یک روز و پیرو دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ارائه مسئولیت به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای انجام و تکمیل پروژه خودروی هوشمند، برگزار می شود.

وی ادامه داد: متعاقب دستور مهندس آذری جهرمی، بسیاری از دانشگاه ها و شرکت ها از روش های مختلفی برای همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام آمادگی کردند و ما هم به نمایندگی از پژوهشگاه، از امکانات آنها بازدید کردیم.

سمیع افزود: با بررسی تمام دستاوردهای فعلی در این زمینه در تمام بخش ها، تصمیم بر این شد تا با دعوت از ذینفعان در تمام سطوح عالی این فناوری، به بررسی نهایی آخرین دستاوردها بپردازیم.

به گفته سمیع، در این همایش، نمایندگانی از زیرمجموعه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، مجموعه های فناوری اطلاعات شهرداری ها، اپراتورهای ثابت و سیار، نیروی انتظامی، خودروسازان، قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان حضور خواهند داشت.

مدیر گروه ارتباطات ثابت در پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ICT، با اشاره به علت میزبانی این پژوهشگاه گفت: قرار است در این همایش به جایگاه ICT در حوزه فناوری های خودروهای هوشمند اشاره و بر اهمیت نقش این پژوهشگاه تاکید شود.

وی در خصوص برنامه های این همایش نیز گفت: قرار بر این است تا نماینده ای از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارائه ای از کلیات دستاوردهای این معاونت در حوزه خودروهای هوشمند، به امکان وجود کسب و کارهای مرتبط با این فناوری را تشریح کند.

سمیع خاطرنشان کرد: علاوه بر این، نماینده ای از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جایگاه خودروهای هوشمند و تمرکز بر جایگاه ICT در تولید و اجرای این خودروها، ارائه ای خواهد داشت.

دبیر اجرایی همایش فناوری های خودروهای هوشمند یادآور شد: همچنین پنلی با مشارکت حاضرین برگزار می شود تا تمام مجموعه ها اقداماتی که تا کنون انجام داده و تاثیر گذار بوده را تشریح کنند.

وی هدف از برگزاری این همایش را اینگونه عنوان کرد که به دنبال این هستیم تا در پایان این همایش، به یک برنامه کلی مشابه یک نقشه راه دست یابیم تا به واسطه این هم اندیشی، گام هایی که برای توسعه فناوری خودروهای هوشمند موردنیاز در کشور است را بررسی کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-11 16:38

افزودن دیدگاه جدید