کد مطلب: 

240210
نایب رییس کمیته‌ی تلفن همراه اتاق اصناف ایران:

تعداد گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به کمتر از پنج درصد رسید/ واردات قانونی گوشی توسط 200 شرکت ادامه دارد/ دولت در تلاش است با اختصاص ارز نیمایی به واردات گوشی، قیمت‌ها را کنترل کند

نایب رییس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران، گفت: با سیاستهای دولت و قانونمند شدن واردات گوشی تلفن همراه، وضعیت این کالا در بازار کشور تثبیت شده و تعداد گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در بازار به کمتر از پنج درصد رسیده است.
تعداد گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به کمتر از پنج درصد رسید/ واردات قانونی گوشی به کشور توسط 200 شرکت ادامه دارد/ دولت در تلاش است با اختصاص ارز نیمایی به واردات گوشی، قیمت را کنترل کند

به گزارش سیتنا، افشین اکبری حداد ،افزود: پیش‌تر، واردات گوشی تلفن همراه محدود بود و این موضوع به گسترش گوشی‌های قاچاق در بازار دامن می‌زد.

وی اضافه کرد: با سیاستهای اعمال شده از سوی دولت، هم اینک 200 شرکت به صورت قانونی گوشی تلفن همراه را به تعداد زیاد وارد کشور می‌کنند و هم اینک عمده گوشی‌های تلفن همراه موجود در ایران از برندهای اصلی "سامسونگ، هوآوی، آنر، آی فون، نوکیا و شیائومی" هستند.

رییس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد، گفت: نیاز کشور به گوشی تلفن همراه در ماه یک میلیون عدد است هرچند قیمت گوشی تلفن همراه متناسب با نرخ ارز افزایش یا کاهش می‌یابد اما روند بازار تلفن همراه در شرایط ثابتی قرار گرفته و قیمت آن رو به کاهش است.

اکبری افزود: ماه گذشته 15 درصد جهش ارزی در کشور رخ داد که منجر به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه شد اما دولت در تلاش است با اختصاص ارز نیمایی به واردات این کالا قیمت آن را کنترل کند که به زودی شاهد تثبیت قیمت در بازار خواهیم بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-08 14:39

افزودن دیدگاه جدید