کد مطلب: 

240206

معاون وزیر کار، اعلام کرد: ایجاد ۵۰۰ هزار شغل طی یکسال گذشته در کشور

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بیان اینکه طی یک سال گذشته در کشور بیش از ۵٠٠ هزار شغل ایجاد شده است، افزود: رشد در کشور همزمان با تشکیل سرمایه گذاری، افزایش بهره وری و اشتغال ایجاد می‌شود و اگر یکی از این عوامل وجود نداشته باشد، توسعه محقق نمی‌شود.
معاون وزیر کار، اعلام کرد: ایجاد ۵۰۰ هزار شغل طی یکسال گذشته در کشور

به گزارش سیتنا، عیسی منصوری در کارگروه اشتغال استان فارس با بیان اینکه در شرایط اخیر حتی رشد اقتصادی هم اگر ایجاد شود منجر به ایجاد اشتغال در کشور نخواهد شد، خاطرنشان کرد: تشکیل سرمایه در کشور حتی با توجه به ارائه تسهیلات منفی بوده و پرداخت تسهیلات و وام الزاما منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود.

اوبا تاکید بر اینکه عوامل رشد و توسعه در کشور بر مبنای سه عامل است، ادامه داد: اولویت‌ها در اقتصاد فارس با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان باید به سمت گردشگری حرکت کند اما اولویت‌های پرداخت در فارس اولویت بخش کشاورزی و توسعه در این حوزه بوده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر عملکرد واقع گرایانه، متذکر شد: نیاز به فعالیت‌های اماری در کشور از بین رفته و اکنون نیاز اصلی کشور این است که فعالیت‌ها بر اساس نگاه واقع‌گرایانه انجام شود.

منصوری در خصوص تسهیلات پرداختی به بنگاه‌ها نیز گفت: بنگاه‌هایی که به تعهدات خود مبنی بر اشتغال زایی عمل نکنند و منجر به اشتغال زایی نشوند یا پیشرفت فیزیکی آنان کمتر از ٧٠ درصد باشد نرخ بازگشت تسهیلات پرداختی آنان به ١٨ درصد می‌رسد.

او با اشاره به اینکه ٧٠ درصد اشتغال‌های روستایی غیر رسمی است، بیان کرد: کارفرمایان اشتغال روستایی موظف هستند که افراد را بیمه کنند و اگر این موضوع رخ نداده است، نشان دهنده مشکل در این بخش است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، تمام مصوبات شورای عالی اشتغال در کشور توسط سازمان برنامه و بودجه در محاق مانده است اما با این شرایط نیز فارس جایگاه خوبی در جذب تسهیلات دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-08 14:17

افزودن دیدگاه جدید