کد مطلب: 

240089

چهارمین جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند

چهارمین جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند روز چهاردهم دی ماه با حضور شهردار تهران برگزار شد.
چهارمین جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند

به گزارش سیتنا، در این جلسه علاوه بر دکتر پیروز حناچی، شهردار تهران، مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، نصرالله جهانگرد، رییس پیشین سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمود جراحی، استاد دانشگاه و معاون پیشین توسعه خدمات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رضا فرجی دانا، رئیس انجمن علمی آموزش مهندسی کشور، محمدباقر اثنی عشری، رئیس نظام صنفی رایانه ای و یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک حضور داشتند.

شهردار تهران در این جلسه با اشاره به ابعاد اجتماعی هر پروژه و تاکید بر جلب افکار عمومی گفت: هر پروژه یک جنبه اجتماعی و فرهنگی هم دارد که باید به آن توجه کنیم‌. جلب افکار عمومی و همراه کردن شهروندان با شهرداری برای انجام اقدامات جدید و ایجاد تغییر در شهر اهمیت بسیار دارد.

بنابراین کار کردن بر روی این ابعاد اجتماعی به موازات اهداف و پروژه ها و پیشبرد هر دو در کنار هم قابل توجه است. به ویژه در خصوص پروژه پارک حاشیه ای هوشمند، زمینه سازی اجتماعی و اقناع عمومی ضرورت دارد.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل سازمان فاوا گزارشی از برگزاری سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند ارائه کرد و گفت: برگزاری این رویداد ثمرات بسیار خوبی داشت و تاکید ما بر کیفیت بود و برای اولین بار شاهد برپایی گذر نوآوری در پایتخت بودیم. همچنین افتتاح مرکز نوآوری منطقه چهار و انعقاد تفاهمنامه با منطقه ۱۶ و سازمان ورزش از دیگر اقدامات در هفته تهران هوشمند بود.

فرجود در ادامه با مروری بر برنامه تهران هوشمند از سال ۹۷ تا کنون افزود: بیشتر پروژه ها در سال ۹۷ در لایه سرویس انجام شد. اما امسال ما بر پلتفرم های درون شهرداری و سرویس‌ها به صورت همزمان تاکید داریم. در سال آینده اقدامات در حوزه های مرتبط با شهروندان و در جهت اهداف محله محوری، پررنگ تر خواهد بود.

او سپس با تاکید بر گسترده شدن سامانه تهران من گفت: سامانه تهران من تبدیل به پلتفرمی گسترده شده و اکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان از خدمات آن بهره می برند همچنین روزانه ۱۶۵هزار تراکنش روی آن انجام می‌شود. در آینده مشارکت شهروندان می‌تواند در ابعاد مختلف این سامانه اثر داشته و موجب ارتباط مستقیم و نزدیک تر شهرداری با شهروندان شود. در چند ماه آینده نیز امکانات بیشتری در حوزه املاک، مشاهده تراکنشهای کارت بلیت، پرداخت انواع قبوض و ... بر روی آن قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در چهارمین جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند پیش نویس لایحه «هدایت و حمایت از زیست بوم نوآوری شهری»، جزئیات همایش و نمایشگاه تهران هوشمند و پروژه ها و سرویس‌های مرتبط با هوشمندسازی پایتخت مثل پارک حاشیه ای، جزئیات پیاده سازی و مزایای آن مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-05 14:44

افزودن دیدگاه جدید